Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Prawie 70% wszystkich liderów biznesowych uważa, że ich przedsiębiorstwa nie robią wystarczająco dużo by zmierzyć się z wyzwaniem budowy bardziej zrównoważonej gospodarki. To wynik raportu przygotowanego przez UN Global Compact i Accenture.
10 września 2013r. w Warszawie odbyła się konferencja BAROMETR CSR. Czyli co polski konsument sądzi o odpowiedzialnym biznesie? Spotkanie organizowane przez SGS Polska było okazją do ogłoszenia wyników pierwszej edycji cyklicznego badania opinii konsumentów w obszarze odpowiedzialnego biznesu w Polsce. Partnerem badania jest Dom Badawczy Maison. Portal odpowiedzialnybiznes.pl był patronem medialnym wydarzenia.
Za cztery lata w co dziesiątej spośród największych polskich firm będzie realizowany wolontariat pracowniczy. Ale jeśli nic się nie zmieni, to większość wolontariuszy z korporacji pomagać będzie dzieciom malując ściany i wykonując drobne prace remontowe.
Pierwsza z serii publikacji eksperckich opracowaną w ramach projektu „Nowe rozwiązania w zarządzaniu HR kluczem…
Pytanie nie brzmi, czy firmy zaangażują się w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, ale jak będą tworzyć rzeczywistą i znaczącą wartość dla społeczeństwa. CSR to już nie opcja, ale imperatyw strategiczny. To główne wnioski z badania „The 2013 Cone Communications/Echo Global CSR Study”.
Index wskazuje różnice w traktowaniu kobiet i mężczyzn w poszczególnych krajach członkowskich – mówi Virginija…
Na pograniczu biznesu i celów społecznych działa sektor przedsiębiorczości społecznej, który daje szansę aktywizacji zawodowej osobom wykluczonym na rynku pracy: niepełnosprawnym, bezrobotnym, młodym matkom. Publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Spotkanie dwóch światów. Współpraca podmiotów ekonomii społecznej z biznesem” wskazuje jak duże firmy mogą kooperować z takimi podmiotami.
Normy raportowania społecznego GRI oferują „Zasady sprawozdawczości”, „Obszary ujawniania danych” oraz „Podręcznik wdrażania normy”, które pozwalają na przygotowanie raportu społecznego bez względu na wielkość, sektor i lokalizację firmy.
The report “Responsible Business in Poland. Good Practices” (Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki) is…
Ranking Odpowiedzialnych Firm jest publikowany przez Dziennik Gazetę Prawną. Od 2007 roku tworzą go dr…