Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W drugim tygodniu kwietnia światło dzienne ujrzał najnowszy raport Światowej Rady Biznesu na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju (WBCSD, World Business Council for Sustainable Development). Jest on podsumowaniem prowadzonego od 2010 roku projektu zatytułowanego „The Urban Infrastructure Initiative” (UII), który jest ukierunkowany na współpracę biznesu z przedstawicielami miast z całego świata. Projekt wpisuje się bezpośrednio w realizację Wizji 2050 na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Wydaje się to niemożliwe, ale Polska jest lepiej rozwinięta niż m.in. Kuwejt i Arabia Saudyjska. Chociaż obydwa te kraje mogą pochwalić się większym PKB w przeliczeniu na mieszkańca, to pod względem rozwoju społecznego znacznie je wyprzedzamy. Takie wnioski można wysnuć z rankingu Social Progress Index 2014 (Indeks Rozwoju Społecznego 2014), przygotowanego przez Social Progress Imperative.
Najnowsze badania zrealizowane na zlecenie Tesco poruszają bardzo ważny temat marnowania żywności w szkołach w Polsce. Badanie zrealizowane zostało w grudniu 2013 roku i było jednocześnie ewaluacją skuteczności programu Tesco skierowanego właśnie do placówek szkolnych. W ramach badania rozmawiano z nauczycielami na temat ich wiedzy o zachowaniach uczniów.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2013. Dobre praktyki” prezentuje 403 dobre praktyki CSR oraz 155 praktyk długoletnich.
Wydawnictwo Warsaw Press we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Forum Darczyńców przygotowało publikację prasową…
Trendownik CSR 2014 prezentuje najważniejsze trendy społeczno-ekonomiczne, które mają wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw w kontekście CSR i zrównoważonego rozwoju. Szczególny akcept w publikacji położony jest na trendy, które wpływają na branżę handlu detalicznego. Opracowanie zostało przygotowane w ramach partnerstwa Go Responsible Consulting oraz Tchibo Warszawa.
Wydana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), druga już edycja Trendów CSR jest zbiorem kluczowych kierunków rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu. Odpowiada na te i szereg innych pytań dotyczących przyszłości CSR w Polsce.
Znamy już wyniki I etapu badań prowadzonych przez ASM (Centrum Badań i Analiz Rynku Sp z o.o.) dla PARP. Wynika z nich, ze przedstawiciele sektora MMŚP „nie wiedzą, że mówią prozą”.
Pobierz infografikę
KPMG w 2013 roku przeprowadziło ankietę dotyczącą raportowania CSR, której wyniki zostały umieszczone w publikacji…