Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Obok działań władz lokalnych i samych mieszkańców, w proces budowy bardziej przyjaznych miast zostaje włączony biznes. Może on dzielić się swoimi odpowiedzialnymi praktykami i innowacyjnymi rozwiązaniami m.in. w ramach 7 wyzwań, wyodrębnionych przez ekspertów Forum Odpowiedzialnego Biznesu w analizie tematycznej „Biznes na rzecz zrównoważonych miast”.
Przemysł budowlany jest kluczem to ograniczenia zmian klimatu. Tak wynika z publikacji przygotowanej na podstawie najnowszego raportu IPCC, który ukazał się na początku tego roku.
Mapa Komunikacji CSR to kompleksowe narzędzie, będące rezultatem wspólnej pracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Partnerów Strategicznych organizacji. Prezentuje ona najważniejsze metody i obszary komunikacji działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w firmie.
Infografika ma pomóc zarówno pracodawcom/czyniom, jak i pracownikom/czkom we wprowadzaniu prostych działań z zakresu polityki różnorodności w firmach, organizacjach i instytucjach.
W kwietniu 2014 r. opublikowany został pierwszy przewodnik tematyczny powstały w ramach projektu PRICE. Już w maju ukaże się drugi z nich. Ich zadaniem jest przybliżenie społeczeństwu idei etycznego finansowania, odpowiedzialnych inwestycji i możliwości jakie może przynieść ich współpraca ze Sprawiedliwym Handlem.
Opublikowany przez Clean Clothes Polska i Fundację Kupuj Odpowiedzialnie raport pt. „Grubymi nićmi szyte. Warunki pracy w fabrykach dostawców polskich firm odzieżowych w Bangladeszu” jest pierwszą publikacją przedstawiającą sytuację osób zatrudnionych w łańcuchach dostaw polskich firm odzieżowych: LPP, Carry i Monnari.
W raporcie „Gaining Ground : Corporate progress on the Ceres roadmap for sustainability” zaprezentowano wyniki 613 największych amerykańskich przedsiębiorstw, których akcje znajdują się w publicznym obrocie.
Responsible Supply Chain Management (RSCM) można zdefiniować jako „zarządzanie ekonomicznym, społecznym i środowiskowym wpływem procesu dostaw”. Właśnie tego tematu dotyka analiza tematyczna opublikowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Zrównoważony łańcuch dostaw: trendy i innowacje”.
„Dialog interesariuszami. Jak rozmawiać, czyli jak usłyszeć i jak zostać wysłuchanym?” to publikacja przygotowana przez Konfederację Lewiatan wraz z Deloitte Advisory Sp. z o.o. w ramach realizacji projektu „Promocja zaangażowania przedsiębiorstw w budowę kapitału społecznego w Polsce poprzez wykorzystanie narzędzi CSR”
It is for the twelfth time that we have the pleasure to present you with…