Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Szereg najważniejszych organizacji i instytucji działających na rzecz zrównoważonego rozwoju: Hivos, IUCN Netherlands, Oxfam Novib, Solidaridad i WWF opublikowało raport dotyczący sytuacji producentów kawy. Szczególnie duży nacisk położono w nim na kawę organiczną i produkowaną z poszanowaniem praw lokalnych wytwórców.
Raport pokazuje najważniejsze obszary działalności Global Compact w 2013 roku. Zostały one zgrupowane w czterech kategoriach: „Uczestnicy”, „Współpraca ONZ – biznes”, „Lokalne Sieci” i „Najważniejsze wyzwania”. Raport zawiera także informacje na temat zarządzania organizacją, transparentności, sposobu określania realizacji celów a także metod finansowania.
Publikacja jako pierwsza zapewnia przegląd działań firm na rzecz zrównoważonego rozwoju na kontynencie afrykańskim. Prezentuje praktyki nie tylko przedsiębiorstw międzynarodowych, ale również lokalnych podmiotów.
Międzynarodowa grupa polityków, liderów biznesu i obrońców środowiska przedstawiła propozycję by zakończyć niezrównoważone połowy i zatruwanie oceanów.
Z wypowiedziami rasistowskimi w Internecie zetknął się co trzeci dorosły Polak oraz aż 70 procent ludzi młodych. Zaskakująco wielu Polaków akceptuje używanie mowy nienawiści – szczególnie wobec Żydów, Romów, muzułmanów i osób nieheteroseksualnych – i nie widzi w niej nic obraźliwego. Takie wyniki uzyskano w najnowszym badaniu Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW i Fundacji Batorego.
Badanie przeprowadzone przez naukowców z ESMT European School of Management and Technology dowiodły, że inwestowanie i w konsekwencji raportowanie działań związanych z CSR ma pozytywny wpływ na rynkową wycenę akcji.
Obok działań władz lokalnych i samych mieszkańców, w proces budowy bardziej przyjaznych miast zostaje włączony biznes. Może on dzielić się swoimi odpowiedzialnymi praktykami i innowacyjnymi rozwiązaniami m.in. w ramach 7 wyzwań, wyodrębnionych przez ekspertów Forum Odpowiedzialnego Biznesu w analizie tematycznej „Biznes na rzecz zrównoważonych miast”.
Przemysł budowlany jest kluczem to ograniczenia zmian klimatu. Tak wynika z publikacji przygotowanej na podstawie najnowszego raportu IPCC, który ukazał się na początku tego roku.
Mapa Komunikacji CSR to kompleksowe narzędzie, będące rezultatem wspólnej pracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Partnerów Strategicznych organizacji. Prezentuje ona najważniejsze metody i obszary komunikacji działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu w firmie.
Infografika ma pomóc zarówno pracodawcom/czyniom, jak i pracownikom/czkom we wprowadzaniu prostych działań z zakresu polityki różnorodności w firmach, organizacjach i instytucjach.