Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Polscy przedsiębiorcy rzadko pytają innych o opinie i oczekiwania pomimo, że właśnie dialog z interesariuszami jest dla firm źródłem pomysłów oraz szansą na rozwój. Ten temat został rozwinięty w najnowszej publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Dialog i budowanie relacji z interesariuszami – podręcznik dla firm”. Jej premiera miała miejsce podczas II Anty-Konferencji CSR 15 października br. w Warszawie.
Dzięki współpracy Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” i Fundacji im. Friedricha Eberta opublikowana została polska wersja językowa Wytycznych dotyczących biznesu i praw człowieka: Wdrażanie Dokumentu Ramowego ONZ „Chronić, Szanować, Naprawiać” (oryg. UN Guiding Principles on Business and Human Rights: Implementing the United Nations “Protect, Respect and Remedy” Framework).
Wedle raportu przygotowanego wspólnie przez szereg organizacji zajmujących się transportem samochodowym różnice deklarowanej przez producentów i rzeczywistej emisji CO2 przez samochody wynoszą około 38%. Na tak znaczną różnice składają się specyficzne warunki testów laboratoryjnych, a także zastosowanie technologii, które dużo lepiej działają w warunkach laboratoryjnych.
Minęły już czasy, w których remedium na konkurencję było działanie w pojedynkę. Współpraca na linii firma-firma to już standard, wciąż jednak wyzwaniem dla biznesu pozostają partnerstwa międzysektorowe. Najnowsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu „15 polskich przykładów społecznej odpowiedzialności biznesu” prezentuje, jak łączyć siły sektorów dla obopólnych korzyści.
W marcu 2014 roku odbyło się w Vancouver spotkanie GLOBE 2014, skupiające ponad 1800 delegatów z 45 krajów świata. Badanie przygotowane wspólnie przez firmę doradczą KPMG oraz Global Reporting Initiative prezentuje wyniki zarówno wniosków z samej konferencji, jaki i ankiet, które były prowadzone po niej.
Posiadanie strategii CSR przez agencję jest ważne przy wyborze partnera dla ponad połowy klientów, jednak decydującą kwestią pozostają kompetencje i doświadczenie zespołu – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród firm współpracujących z agencjami przez Fabrykę Komunikacji Społecznej[1]. Dla niemal 45% liczy się także nastawienie na etykę w działaniach marketingowych.
Aż 44 proc. firm na świecie w ostatnich czterech latach zdecydowało się na wprowadzenie wewnętrznych polityk i praktyk wspomagających rozwój zawodowy kobiet. Jak jednak wynika z badania „Putting All Our Minds to Work: An Assessment” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte oraz organizację Business and Industry Advisory Committee (BIAC), jednocześnie w prawie jednej czwartej firm w tym samym czasie, kobiety zajmujące stanowiska kierownicze, zrezygnowały z pracy. Jak się okazuje awansowi kobiet sprzyjają przede wszystkim wewnętrzne regulacje, a także rosnąca świadomość ich zalet menedżerskich i przywódczych w kierownictwie firmy.
W corocznym konkursie Raporty Społeczne przyznawane są nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Infografika zawiera podsumowanie konkursów realizowanych w latach 2007 – 2013.
Brytyjski Komitet Audytu Środowiskowego opublikował raport pt.: „Rozwój Gospodarki Cyrkularnej: Kres Społeczeństwa Wyrzucającego” (oryg. Growing a Circular Economy: Ending the Throwaway Society), w którym wzywa do: obniżenia podatków dla firm, które serwisują lub powtórnie używają materiałów i dóbr; wprowadzenia systemów obowiązkowej segregacji odpadów w miastach; wydłużenia okresów gwarancji na dobra konsumpcyjne; wprowadzenia zakazu wywozu odpadów żywieniowych na wysypiska; zwiększenia wydatków na agencje promujące transformację na rzecz gospodarki cyrkularnej.
Przewodnik przygotowany przez Global Compact prezentuje w skondensowanej formie szereg zagadnień związanych z zarządzaniem ryzykiem w przedsiębiorstwie. Publikacja prezentuje cały proces począwszy od określenia czynników ryzyka, przez określenie prawdopodobieństwa ich wystąpienia, na metodach przeciwdziałania kończąc.