Publikacje

Zobacz wszystkie publikacje

Global Opportunity Report 2015

Zmiany klimatu, braki w zaopatrzeniu w wodę pitną czy też niekontrolowany rozrost miast – to nie tylko jedne z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stoi współczesny świat. Znalezienie skutecznej odpowiedzi na nie może jednak szybko zostać skomercjalizowane, stając się podstawą skutecznych modeli biznesowych.

Przewodnik dla firm „Więcej kobiet w zarządzaniu – to się opłaca”

Faktem jest, że firmy mające w swoich zarządach kobiety, osiągają lepsze wyniki finansowe niż firmy, które nie mają ich w swoich władzach. Mimo to, choć wśród ogółu kadry kierowniczej w Polsce panie stanowią 39,8%, w zarządach i radach nadzorczych jest ich tylko 15%. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, realizując projekt „Równość w Biznesie”, chce to zmienić.

Raport „Zarządzanie ryzykiem klimatycznym i jego wpływ na postrzeganie spółki przez inwestorów i analityków”

Ryzyka wywołane zmianami klimatu, a także zaostrzenie regulacji w obszarze ochrony środowiska mogą stać się szansą dla spółek giełdowych chcących poprawić swoją efektywność oraz przyciągnąć zainteresowanie inwestorów, w tym globalnych funduszy inwestycyjnych. To podstawowy wniosek z raportu „Zarządzanie ryzykiem klimatycznym i jego wpływ na postrzeganie spółki przez inwestorów i analityków”, przygotowanego przez CDP i EY. Analiza została przeprowadzona w oparciu o dane przekazane do CDP przez 14 spółek notowanych na giełdach w Europie Środkowej i Wschodniej.

See Change – How Transparency Drives Performance

SustainAbility przygotował publikacje pokazującą obszary gdzie firma może wyjść ze swoją transparentnością poza tradycyjny schemat raportu społecznego. Publikacja opiera się na analizie dobrych praktyk firm.

ALTWEAR – Etyczna moda od podszewki

Czy w Polsce da się tworzyć etyczną modę? Co to znaczy – „etyczna moda“? Czy etyczna moda może być inspirowana futurystycznymi technologiami? W jaki sposób kupując ubrania można wspierać ochronę nadwiślańskich ptaków? Polscy projektanci opowiadają o kulisach swoich kolekcji w publikacji ALTWEAR, opublikowanej na portalu www.mintu.me, integrującym rynek produktów i usług ekologicznych i społecznych. ALTWEAR stanowi zbior wywiadów z twórcami takich marek jak, między innymi, Mañana Clothes, Data Aura, Ola Bąkowska, One’s Tyvek Bags & Cases oraz twórcami projektu WISŁAKI – pierwszego w Polsce crowdfundingu modowego.

EEB Laboratory Poland – Collaborative action towards achieving improved energy security for Poland

Stworzenie platformy współpracy publiczno-prywatnej, przygotowanie materiałów edukacyjnych czy dzielenie się praktykami. To tylko kilka z pośród 20 działań, które znalazły się w raporcie „EEB Laboratory Poland – Collaborative action towards achieving improved energy security for Poland”. Raport jest rezultatem trwającego 3 dni Energy Efficiency in Buildings Laboratory (EEB Lab) zorganizowanego w Warszawie w czerwcu.

„Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie” – wspólne badanie KPMG Polska i Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Jak wynika z najnowszego raportu KPMG w Polsce i Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie”, wśród dużych i średnich firm w Polsce panuje bardzo duża świadomość zasadności prowadzenia odpowiedzialnego biznesu (CSR). Jesteśmy jednak dopiero w połowie drogi do działania w oparciu o wdrożone programy CSR. Dobre praktyki w tym zakresie podejmuje w Polsce co druga badana firma, przy czym najczęściej są to firmy bardzo duże i te z udziałem kapitału zagranicznego.

The fossil fuel bailout: G20 subsidies for oil, gas and coal exploration

Kraje G20 rocznie przeznaczają 88 mld dolarów na różnego rodzaju wsparcie dla sektora paliw kopalnych – wynika z raportu przygotowanego przez brytyjski think tank Overseas Development Institute (ODI) we współpracy z amerykańskim Oil Change International.

Raport „Save the Alpine Rivers” – WWF

Wg badania WWF i Uniwersytetu Przyrodniczego w Wiedniu niemal 90% alpejskich rzek zostało przekształconych przez człowieka. To drastycznie zmniejsza ich odporność na zmiany klimatu.

State of Sustainable Business Survey (2014)

Do szóstej edycji badania realizowanego przez BSR i GlobeScan, które pokazuje najważniejsze trendy i wyzwania stojące przed 700 profesjonalistami, na co dzień zajmującymi się CSR, dodano także opinie studentów skupionych w Net Impact.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny