Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Raport wydany przez EY jest kontynuacją publikacji z 2013 „Time for change: recruiting for Europe’s boardrooms”. Pokazuje on, jak dzięki różnorodności można poprawić swoje wyniki (szczególnie w kontekście zarządzania ryzykiem), przygotowując się jednocześnie do wprowadzenia rozwiązań kwotowych w miejscach pracy.
WWF po raz kolejny podjęła bardzo trudne wyzwanie – wskazanie stanu zdrowia naszej planety. W tym celu organizacja zbadała ponad 3000 gatunków żyjących w ponad 10 000 populacjach, ryzyko niedobory wody w każdym zakątku Ziemi, zmiany klimatyczne, limity emisji a także szereg innych czynników.
Poziom raportowania danych z obszaru społecznego i środowiskowego na polskim rynku kapitałowym, poza nielicznymi wyjątkami, jest bardzo niski. Spółki giełdowe cechują się jedynie dobrym poziomem ujawniania danych z zakresu ładu korporacyjnego – wynika z III edycji projektu edukacyjnego „Analiza ESG spółek w Polsce” organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Crido Business Consulting oraz GES. W ramach projektu przebadano 897 spółek pod kątem ujawniania danych niefinansowych związanych z kwestiami ochrony środowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego (ESG).
Dzięki współpracy Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” i Fundacji im. Friedricha Eberta opublikowana została polska wersja językowa Wytycznych dotyczących biznesu i praw człowieka: Wdrażanie Dokumentu Ramowego ONZ „Chronić, Szanować, Naprawiać” (oryg. UN Guiding Principles on Business and Human Rights: Implementing the United Nations “Protect, Respect and Remedy” Framework).
Wedle raportu przygotowanego wspólnie przez szereg organizacji zajmujących się transportem samochodowym różnice deklarowanej przez producentów i rzeczywistej emisji CO2 przez samochody wynoszą około 38%. Na tak znaczną różnice składają się specyficzne warunki testów laboratoryjnych, a także zastosowanie technologii, które dużo lepiej działają w warunkach laboratoryjnych.
W marcu 2014 roku odbyło się w Vancouver spotkanie GLOBE 2014, skupiające ponad 1800 delegatów z 45 krajów świata. Badanie przygotowane wspólnie przez firmę doradczą KPMG oraz Global Reporting Initiative prezentuje wyniki zarówno wniosków z samej konferencji, jaki i ankiet, które były prowadzone po niej.
Posiadanie strategii CSR przez agencję jest ważne przy wyborze partnera dla ponad połowy klientów, jednak decydującą kwestią pozostają kompetencje i doświadczenie zespołu – wynika z ankiety przeprowadzonej wśród firm współpracujących z agencjami przez Fabrykę Komunikacji Społecznej[1]. Dla niemal 45% liczy się także nastawienie na etykę w działaniach marketingowych.
Aż 44 proc. firm na świecie w ostatnich czterech latach zdecydowało się na wprowadzenie wewnętrznych polityk i praktyk wspomagających rozwój zawodowy kobiet. Jak jednak wynika z badania „Putting All Our Minds to Work: An Assessment” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte oraz organizację Business and Industry Advisory Committee (BIAC), jednocześnie w prawie jednej czwartej firm w tym samym czasie, kobiety zajmujące stanowiska kierownicze, zrezygnowały z pracy. Jak się okazuje awansowi kobiet sprzyjają przede wszystkim wewnętrzne regulacje, a także rosnąca świadomość ich zalet menedżerskich i przywódczych w kierownictwie firmy.
Brytyjski Komitet Audytu Środowiskowego opublikował raport pt.: „Rozwój Gospodarki Cyrkularnej: Kres Społeczeństwa Wyrzucającego” (oryg. Growing a Circular Economy: Ending the Throwaway Society), w którym wzywa do: obniżenia podatków dla firm, które serwisują lub powtórnie używają materiałów i dóbr; wprowadzenia systemów obowiązkowej segregacji odpadów w miastach; wydłużenia okresów gwarancji na dobra konsumpcyjne; wprowadzenia zakazu wywozu odpadów żywieniowych na wysypiska; zwiększenia wydatków na agencje promujące transformację na rzecz gospodarki cyrkularnej.
Przewodnik przygotowany przez Global Compact prezentuje w skondensowanej formie szereg zagadnień związanych z zarządzaniem ryzykiem w przedsiębiorstwie. Publikacja prezentuje cały proces począwszy od określenia czynników ryzyka, przez określenie prawdopodobieństwa ich wystąpienia, na metodach przeciwdziałania kończąc.