Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Program Partnerstwa
Jednym z najpoważniejszych wyzwań związanych z kwestiami różnorodności w miejscu pracy jest kwestia włączenia osób niepełnosprawnych do grona pracowników oraz zapewnienia im godziwych warunków pracy.
Już po raz 11 Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprezentowało Raport dobrych praktyk z zakresu CSR podejmowanych przez polski biznes w 2012 roku. Na prezentację przyszło blisko 200 osób – przedstawicieli różnych firm oraz środowisk związanych z CSR.
W marcu 2013 roku Komisja Europejska opublikowała wyniki monitoringu realizacji wytycznych zawartych w Strategii UE na lata 2011-2014 dotyczącej społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
89% polskich przedsiębiorstw deklaruje zainicjowanie lub wdrożenie projektów innowacyjnych w ostatnich 3 latach swojej działalności. W firmach posiadających sformalizowana strategię społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), odsetek ten wynosi aż 97%. W zakresie pobudzania innowacyjności coraz popularniejsza staje się grywalizacja – to główne wnioski badania „Zrównoważona innowacyjność w polskich przedsiębiorstwach: stan obecny a wyzwania”.
W marcu 2013 roku światło dzienne ujrzała nowa książka wydawnictwa Bertelsmann Stiftung, zatytułowana „Corporate Responsibility in Europe: Government Involvement in Sector-specific Initiatives” (red. Thomas Beschorner, Thomas Hajduk i Samui Simeonov).
Przestrzeganie praw człowieka w ramach prowadzenia działalności gospodarczej jest podstawowym elementem etycznego biznesu i wspólną odpowiedzialnością firm, państw oraz podmiotów społecznych, które powinny współpracować na rzecz przeciwdziałania ich łamaniu. Różne rozumienie poczucia odpowiedzialności firm, brak dobrze funkcjonujących mechanizmów zaradczych oraz naprawczych w zakresie naruszeń praw człowieka to nadal kluczowe wyzwania związane z tym zagadnieniem. Dla firm naruszenia w tym zakresie to kolejne ryzyko biznesowe, które powinny zaadresować przeprowadzając m.in. due diligence praw człowieka – do główne wnioski analizy tematycznej „Biznes i prawa człowieka: czas na pragmatyzm”, przygotowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu ogłasza Listę Kobiet Polskiego CSR-u. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce. 50…
Książka zawiera przykłady zarówno innowacji społecznych jak i ekologicznych oraz rozważanie dotyczące tego, jak pracownicy czy konsumenci mogą inicjować innowacje i tworzyć nowe modele biznesowe. Częścią publikacji są także case studies z Polski i zagranicy przybliżą istniejące dobre praktyki.
Raport „Wiatr ze wschodu – wschodzące europejskie rynki energetyki wiatrowej” przygotowana przez Europejskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej przedstawia najważniejsze elementy rynku energii wiatrowej nowych krajów UE oraz innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej.
W tym roku Światowe Forum Ekonomiczne odbywało się w dniach 23-27 stycznia. Dominowała problematyka wzmocnienia odporności państw na globalne zagrożenia. Ogólnoświatowe ryzyka zostały zaprezentowane w ósmej edycji raportu „Global Risks 2013”.
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając „Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.