Publikacje

Firma = Pracownicy

Publikacja o tym, jak odpowiedzialnie zarządzać zasobami ludzkimi: od rekrutacji, poprzez rozwój kompetencji po wspieranie partycypacji pracowniczej.

Firma = Zaangażowanie

Publikacja opisuje czym jest wolontariat pracowniczy, jakie są czynniki sukcesu tego typu programów, jak dokonać wyboru beneficjentów i jakich narzędzi użyć do realizacji programów.

Firma = Różnorodność

Koncepcja zarządzania różnorodnością (ang. diversitymanagement) zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Rośnie liczba firm podejmujących działania z zakresu zarządzania różnorodnością, które mają przyczyniać się do eliminacji zjawiska dyskryminacji w miejscu pracy i budowania kultury organizacyjnej otwartej na zróżnicowanych pracowników.

Firma = Etyka

Etyka biznesu to integralna część sposobu prowadzenia działalności biznesowej przez firmę. Określa standardy pracy wewnątrz firmy, relacje z klientami i innymi partnerami biznesowymi oraz ich rolę w społecznościach i krajach,w których firma prowadzi swoją działalność. Poniższa publikacja przybliża wiedzę na ten temat.

Rozmowy o dobrym biznesie

Efektem projektu skierowanego do MŚP „Rozmowy o dobrym biznesie” jest publikacja przedstawiająca sylwetki przedsiębiorców z całej Polski, którzy osiągnęli sukces w odpowiedzialny sposób.

Plan zrównoważonego rozwoju dla Polski: lokalne inicjatywy rozwojowe

Niniejsza książka jest przeznaczona dla mieszkańców miast i wsi w Polsce, którzy chcą wprowadzić ekologiczne rozwiązania w swojej miejscowości.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2008. Dobre praktyki”

Forum Odpowiedzialnego Biznesu już po raz siódmy zaprezentowało Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Tegoroczna edycja raportu zawiera rekordową liczbę 88 najciekawszych przykładów działań firm funkcjonujących w naszym kraju.

Responsible management education

Publikacja porusza temat odpowiedzialnego kształcenie menedżerów. „Profesjonalizm zależy od jakości kształcenia menedżerów, ta zaś od jakości wiedzy przekazywanej przez wykładowców. Jakość wiedzy jest tym większa, w im większym stopniu wiedza o zarządzaniu jest poznawczo ugruntowana.”

Sustainable Development Reports. Practical guide

Bez wątpienia transparentność jest dla interesariuszy jednym z niekwestionowanych filarów społecznej odpowiedzialności biznesu.

CSR-KOMPENDIUM. Organizacje w Polsce i Niemczech oraz w jaki sposób wspierają one społeczną odpowiedzialność biznesu przedsiębiorstw

Publikacja RKW przedstawia organizacje zarówno z Polski, jak i Niemiec oraz ma za zadanie motywować sektor MŚP do współpracy z doświadczonymi aktorami na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu, a także umożliwić im korzystanie z doświadczeń innych instytucji.

Typ publikacji

Obszar tematyczny