Publikacje

„Młodzi konsumenci o CSR” – komentarz Małgorzaty Niepokulczyckiej

Jeżeli traktujemy społeczną odpowiedzialność biznesu poważnie, jako wyznacznik nowych trendów ekonomicznych i społecznych, zrozumienie i akceptacja dla tego problemu ze strony młodzieży jest wręcz nie do przeszacowania. Wynika to z kolejnego truizmu: dzisiejsi 18. czy 25.latkowie jutro będą osobami podejmującymi istotne, nie tylko dla ich indywidualnych interesów, decyzje. Warto więc poświecić czas i środki na ich rzetelną edukację w tym zakresie, by byli społecznie odpowiedzialni w rzeczywisty a nie tylko marketingowy sposób.

„Młodzi konsumenci o CSR” – komentarz Marcina Sińczucha

Na pierwszy rzut oka widać, że młodzi ludzie lokują ideę CSR w dosyć przyjaznym kontekście. Nawet jeśli nie wiedzą co to jest biznes społecznie odpowiedzialny, to odczytują go jako działania o szerszym horyzoncie, motywowane nie tylko doraźną chęcią poprawy wizerunku.

Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy

Publikacja stanowi kompleksowe ujęcie zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy nauk prawnych, zwłaszcza w wymiarze konstytucyjnym i międzynarodowym.

Global Compact International Yearbook

Biuro Global Compact opublikowało inauguracyjne wydanie Global Compact International Yearbook – publikacji stanowiącej podsumowanie najistotniejszych kwestii dot. zrównoważonego rozwoju.

Firma = Środowisko

Publikacja krok po kroku opisuje proces wdrażania polityki środowiskowej w firmie, przedstawia argumenty za komunikowaniem działań ekologicznych oraz podsumowuje jaki wpływ na środowisko wywiera firma w różnych obszarach swoich działań.

Społeczna odpowiedzialność biznesu i ekonomia społeczna

Publikacja „Społeczna odpowiedzialność biznesu i ekonomia społeczna” analizuje możliwości przeobrażenia projektu zaangażowania społecznego przedsiębiorstwa w efektywną współpracę biznesową z partnerami społecznymi.

Firma = Pracownicy

Publikacja o tym, jak odpowiedzialnie zarządzać zasobami ludzkimi: od rekrutacji, poprzez rozwój kompetencji po wspieranie partycypacji pracowniczej.

Firma = Zaangażowanie

Publikacja opisuje czym jest wolontariat pracowniczy, jakie są czynniki sukcesu tego typu programów, jak dokonać wyboru beneficjentów i jakich narzędzi użyć do realizacji programów.

Firma = Różnorodność

Koncepcja zarządzania różnorodnością (ang. diversitymanagement) zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Rośnie liczba firm podejmujących działania z zakresu zarządzania różnorodnością, które mają przyczyniać się do eliminacji zjawiska dyskryminacji w miejscu pracy i budowania kultury organizacyjnej otwartej na zróżnicowanych pracowników.

Firma = Etyka

Etyka biznesu to integralna część sposobu prowadzenia działalności biznesowej przez firmę. Określa standardy pracy wewnątrz firmy, relacje z klientami i innymi partnerami biznesowymi oraz ich rolę w społecznościach i krajach,w których firma prowadzi swoją działalność. Poniższa publikacja przybliża wiedzę na ten temat.

Typ publikacji

Obszar tematyczny