Publikacje

„Board Toolkit” Chapter Zero (UK)

Chapter Zero (Wielka Brytania) w partnerstwie z The Berkeley Partnership, Centre for Climate Engagement oraz Hughes Hall opublikowało zaktualizowany przewodnik dotyczący zmian klimatu skierowany do członków rad nadzorczych i zarządów.

Zrównoważony ślad cyfrowy. Odpowiedzialność przyszłości

Około 50 proc. konsumentów_ek przewiduje, że w najbliższych trzech latach zwiększy się oddziaływanie wysokich technologii na relacje między ludźmi w pracy, w życiu prywatnym oraz na środowisko. Czy firmy w Polsce odpowiadają na to wyzwanie? Jakie są oczekiwania społeczne? Temu tematowi poświęcono najnowszy raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, podsumowujący projekt badawczy zrealizowany wraz z partnerami Santander Bank Polska i Orange Polska.

Global Gender Gap Report 2022

Światowe Forum Ekonomiczne opublikowało 13 lipca Global Gender Gap Report 2022. Polska znalazła się na 77. miejscu wśród 146 państw, w tym na pierwszym w zakresie odsetka kobiet objętych opieką zdrowotną.

Dezinformacja wokół klimatu i polityki klimatycznej: opinie Polek i Polaków

W raporcie przygotowanym przez Instytut Spraw Publicznych zostały podsumowane wyniki badania na temat oceny podatności Polek i Polaków na dezinformację dotyczącą zmiany klimatu oraz polityki klimatycznej i umiejętności radzenia sobie z nią.

Responsible business in Poland 2021. English Summary

The “Responsible Business in Poland. Good practices”, an annual report published by the Responsible Business Forum, is Poland’s largest overview of CSR & sustainability initiatives. The 20th edition presents 1,677 actions taken by 283 organisations. Among other insights, the analysis of the initiatives shows that there are growing social expectations concerning corporate responsibility for impact on the community and environment.

The State of World Fisheries and Aquaculture 2022

Najnowszy raport UN FAO pokazuje ogromne zapotrzebowanie na ryby i owoce morza dla zapewnienia globalnego bezpieczeństwa żywnościowego rosnącej populacji. Jednocześnie eksperci wskazują na konieczność „niebieskiej transformacji” i zrównoważonego zarządzania rybołówstwem, by zachować zasoby oceanów w dobrej kondycji.

Odpowiedzialny konsument i przedsiębiorstwo

Instytut Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie opublikował pierwszy raport naukowy mierzący zjawisko społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i konsumentów. Opracowane zostały dwa indeksy: Barometr Odpowiedzialnego Zarządzania Przedsiębiorstwem i Barometr Społecznej Odpowiedzialności Konsumenta. Forum Odpowiedzialnego Biznesu było zaangażowane merytorycznie w powstanie raportu.

Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+

Redakcja cashless.pl opublikowała „Ranking instytucji finansowych dbających o równość zawodową i społeczną osób LGBT+” w…

Facet na 100 pro, czyli jak czerpać z ojcostwa pełną piersią

23 czerwca – w Dzień Ojca – Fundacja Share the Care inicjuje kampanię Facet na 100 PRO, w ramach której publikuje przewodnik dla mężczyzn chcących czerpać z ojcostwa pełną piersią. Celem projektu jest uświadomienie ojcom, jak ważną rolę mają do odegrania w życiu swoich dzieci, bo badania fundacji wskazują, że nie zdają sobie z tego sprawy. Karta Różnorodności jest partnerem społecznym publikacji.

TRANSformacja. Dobre praktyki włączające w miejscu pracy

Powstał pierwszy w Polsce praktyczny przewodnik dla firm i organizacji pokazujący dobre praktyki, dzięki którym można tworzyć miejsca pracy bezpieczne i przyjazne dla osób transpłciowych, w tym niebinarnych.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny