Publikacje

NGO i biznes. Partnerstwo czy jednostronna korzyść?

UNICEF Polska przeprowadziło kampanię skierowaną do biznesu. Jej celem było wypracowanie efektywnych założeń współpracy pomiędzy światem biznesu a organizacjami pozarządowymi.

Opieka rodzinna i praca

Polki i Polacy są nadmiernie obciążeni łączeniem pracy opieką. Problem ten dotyczy dwóch trzecich pracujących, zwłaszcza kobiet. Co szósty zatrudniony_a musi z uwagi na opiekę nad bliskimi – dziećmi lub dorosłymi – ograniczyć swoją aktywność zawodową. Szans na odwrócenie negatywnych trendów Forum Odpowiedzialnego Biznesu upatruje w większym zaangażowaniu mężczyzn. Wbrew stereotypom, pełnienie przez nich ról opiekuńczych akceptuje zdecydowana większość społeczeństwa.

Równi w domu – równi w pracy. Przewodnik dla pracodawców i pracujących rodziców

W sierpniu 2022 roku zostanie w Polsce wdrożona dyrektywa unijna work-life balance, która m.in. nada ojcom indywidualne prawo do czteromiesięcznego urlopu rodzicielskiego. Fundacja Share the Care wyszła naprzeciw wyzwaniom pracodawców i pracowników, tworząc przewodnik „Równi w domu – równi w pracy”.

Miejska gościnność. Wielki wzrost, wyzwania i szanse

Dane z 1 kwietnia 2022 informują, że w Polsce przebywa obecnie prawie 3,2 mln Ukrainek i Ukraińców. Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza stworzyło raport o uchodźcach z Ukrainy w największych polskich miastach.

Wolontariat Pracowniczy Przyszłości. Raport z badania

Celem badania przeprowadzonego jesienią 2021 roku było określenie wizji wolontariatu pracowniczego przyszłości oczekiwanej przez kluczowych interesariuszy: pracodawców, wolontariuszy-pracowników oraz partnerów, organizacje pozarządowe i samorządy terytorialne.

Droga do otwarcia rynku pracy w Polsce dla osób autystycznych

Tylko 2 proc. spośród 400 tysięcy osób w spektrum autyzmu w Polsce pracuje – wynika z raportu „Droga do otwarcia rynku pracy w Polsce dla osób autystycznych”, przygotowanego przez Fundację JiM we współpracy z Polskim Instytutem Ekonomicznym i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.  Średni współczynnik aktywności zawodowej w tej grupie jest w Polsce aż pięciokrotnie niższy niż średnio w Unii Europejskiej.  Większa dostępność rynku pracy dla osób autystycznych mogłaby przynieść nie tylko korzyści w postaci większego uczestnictwa tych osób w życiu społecznym, ale oznaczałaby wymierny zysk w postaci dodatkowych 12 mld zł rocznie dla Skarbu Państwa – twierdzą autorzy raportu.

Wolontariat pracowniczy. Przewodnik po zagadnieniach prawno-podatkowych. Perspektywa pracodawcy

W odpowiedzi na potrzeby firm, w gronie partnerów i ekspertów, przy wsparciu merytorycznym finansowym Fundacji Citi Handlowy, stworzony został praktyczny dokument – przewodnik po wolontariacie pracowniczym. Mamy nadzieję, że pomoże on pracodawcom pozytywnie wpłynąć na rozwój zaangażowania społecznego pracowników. Przewodnik powstał w ramach partnerstwa Social Impact Alliance for CEE, Dentons, Fundacji Citi Handlowy, Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, Better / B Corps Country Partner, CMT Advisory, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Instytutu Biznesu Rodzinnego.

Business readiness to step up action on nature – trends & insights on corporate reporting

WBCSD przeprowadziła wśród firm członkowskich analizę, która miała na celu sprawdzenie, w jaki sposób biznes wdrażania rozwiązania pozytywne dla natury. Zawarte w publikacji dobre praktyki służyć mają jako wskazówka dla innych firm, które identyfikują i podejmują kolejne prośrodowiskowe działania. 

Poradnik dla osób goszczących uchodźców z Ukrainy

Poradnik opracowała Katarzyna Podleska, jedna z najbardziej doświadczonych psychotraumatologów w kraju. Pracowała z Fundacją HumanDoc na Ukrainie w Charkowie, gdzie szkoliła lokalnych psychologów ze wsparcia osób, które ucierpiały w wyniku konfliktów.

Lepiej późno niż później. Redukcja śladu węglowego a konkurencyjność klimatyczna polskich firm

Niezależnie od decyzji i działań rządu oraz prywatnych przekonań na temat zmiany klimatu, polski biznes stoi w obliczu najpoważniejszego od lat wyzwania. Dalsze ignorowanie kwestii klimatycznych będzie nas słono kosztować – od utraty źródeł finansowania po zerwanie zagranicznych kontraktów. Tymczasem, jak pokazuje raport „Lepiej późno niż później” Fundacji Climate Strategies Poland, polskie firmy są znacząco zapóźnione we wdrażaniu strategii klimatycznych, tylko nieliczne mierzą ślad węglowy, a tych które mają ambitne, zweryfikowane cele i szczegółowe plany działania jest zaledwie kilka. Nie zdając sobie sprawy z zagrożeń jakie niesie bagatelizowanie kwestii konkurencyjności klimatycznej, polski biznes nie dostrzega też szans, jakie za sobą niesie.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny