Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Normy raportowania społecznego GRI oferują „Zasady sprawozdawczości”, „Obszary ujawniania danych” oraz „Podręcznik wdrażania normy”, które pozwalają na przygotowanie raportu społecznego bez względu na wielkość, sektor i lokalizację firmy.
Już po raz 11 Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprezentowało Raport dobrych praktyk z zakresu CSR podejmowanych przez polski biznes w 2012 roku. Na prezentację przyszło blisko 200 osób – przedstawicieli różnych firm oraz środowisk związanych z CSR.
„Raportowanie CSR w Polsce 2011” – pod takim tytułem firma edukacyjno-doradcza CSRinfo opracowała raport z badania stanu raportowania społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce.
Coraz więcej firm w Polsce realizuje praktyki z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), jednak niewiele z nich mierzy efektywność, czy wpływ społeczny swoich działań. Jakie są sposoby mierzenia niematerialnych skutków CSR i jak robią to inni, opisuje Forum Odpowiedzialnego Biznesu w publikacji „Mierzenie efektywności i wpływu społecznego działań CSR”.
Forum Odpowiedzialnego Biznesu opracowało dokument pt. „Analiza zwycięskich raportów z 5 edycji konkursu Raporty Społeczne 2007-2011”.
Publikację pt. „CSR w łańcuchu dostaw i w partnerstwie biznesowym. Doświadczenia firm skandynawskich” została opracowana przez Skandynawsko-Polską Izbą Gospodarczą (SPCC) we współpracy z CSRinfo, Fortum i Electrolux będąca przeglądem dobrych praktyk skandynawskich firm w zakresie łańcucha dostaw.
Prince’s Accounting for Sustainability Project (A4S) i Global Reporting Initiative (GRI) zleciły wykonanie badania agencji Radley Yeldar, która przeprowadziła je wśród 34 inwestorów i 35 analityków. Dane pozafinansowe zdefiniowano jako szerokie spektrum kwestii, mających krótko, średnio i długoterminowy wpływ na funkcjonowanie biznesu.
GRI opublikowało swój roczny raport 2011/12, w którym wskazuje na istotną rolę polityki w upowszechnianiu raportowania społecznego jako standardu biznesowego.
72,9% spółek giełdowych nie publikuje żadnych informacji w obszarze zarządzania środowiskiem, a 77% emitentów nie informuje rynku na temat odpowiedzialności społecznej. Natomiast bardzo wysoki poziom raportowania można zaobserwować w obszarze ładu korporacyjnego, gdzie aż 98,8% polskich spółek giełdowych publikuje informacje – wynika z projektu „Analiza ESG spółek w Polsce” organizowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, GES oraz Accreo Taxand.
„Wizja zrównoważonego rozwoju dla polskiego biznesu 2050” to dokument wskazujący na kluczowe wyzwania i obszary priorytetowe, w których biznes powinien przyjąć aktywną postawę na rzecz wsparcia przemian społeczno- gospodarczych.