Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje i badania ESG

Wybrany obszar tematyczny: Prawa człowieka

Zobacz wszystkie publikacje

Polska wersja wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka

Dzięki współpracy Polskiego Instytutu Praw Człowieka i Biznesu, Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” i Fundacji im. Friedricha Eberta opublikowana została polska wersja językowa Wytycznych dotyczących biznesu i praw człowieka: Wdrażanie Dokumentu Ramowego ONZ „Chronić, Szanować, Naprawiać” (oryg. UN Guiding Principles on Business and Human Rights: Implementing the United Nations “Protect, Respect and Remedy” Framework).

Badanie Putting All Our Minds to Work: An Assessment

Aż 44 proc. firm na świecie w ostatnich czterech latach zdecydowało się na wprowadzenie wewnętrznych polityk i praktyk wspomagających rozwój zawodowy kobiet. Jak jednak wynika z badania „Putting All Our Minds to Work: An Assessment” przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte oraz organizację Business and Industry Advisory Committee (BIAC), jednocześnie w prawie jednej czwartej firm w tym samym czasie, kobiety zajmujące stanowiska kierownicze, zrezygnowały z pracy. Jak się okazuje awansowi kobiet sprzyjają przede wszystkim wewnętrzne regulacje, a także rosnąca świadomość ich zalet menedżerskich i przywódczych w kierownictwie firmy.

Raport: Kraje G20 i nierówne traktowanie płci – w jaki sposób G20 mogłoby poprawić prawa kobiet w zatrudnieniu, opiece socjalnej i polityce fiskalnej

Raport pt.: „Kraje G20 i nierówne traktowanie płci – w jaki sposób G20 mogłoby poprawić prawa kobiet w zatrudnieniu, opiece socjalnej i polityce fiskalnej” prezentuje dlaczego ambitne plany rozwojowe krajów G20 nie mogą być zrealizowane bez brania pod uwagę problemów dotyczących dyskryminacji systemowej i wykluczenia ekonomicznego kobiet w krajach G20.

Urlopy dla ojców w kontekście różnych modeli polityki rodzinnej w Europie

Publikacja przygotowana przez Instytut Spraw Publicznych porusza temat przepisów związanych z urlopami ojcowskimi w różnych krajach kontynentu w kontekście prowadzenia polityki prorodzinnej. Szczególnie silny naciski został postawiony na uwarunkowania obowiązujące w naszym kraju.

Kawowy barometr 2014

Szereg najważniejszych organizacji i instytucji działających na rzecz zrównoważonego rozwoju: Hivos, IUCN Netherlands, Oxfam Novib, Solidaridad i WWF opublikowało raport dotyczący sytuacji producentów kawy. Szczególnie duży nacisk położono w nim na kawę organiczną i produkowaną z poszanowaniem praw lokalnych wytwórców.

Mowa nienawiści – Raport z badań sondażowych

Z wypowiedziami rasistowskimi w Internecie zetknął się co trzeci dorosły Polak oraz aż 70 procent ludzi młodych. Zaskakująco wielu Polaków akceptuje używanie mowy nienawiści – szczególnie wobec Żydów, Romów, muzułmanów i osób nieheteroseksualnych – i nie widzi w niej nic obraźliwego. Takie wyniki uzyskano w najnowszym badaniu Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW i Fundacji Batorego.

Gdy ekonomia nie nadąża za rozwojem społecznym – wyniki badania Social Progress Index 2014

Wydaje się to niemożliwe, ale Polska jest lepiej rozwinięta niż m.in. Kuwejt i Arabia Saudyjska. Chociaż obydwa te kraje mogą pochwalić się większym PKB w przeliczeniu na mieszkańca, to pod względem rozwoju społecznego znacznie je wyprzedzamy. Takie wnioski można wysnuć z rankingu Social Progress Index 2014 (Indeks Rozwoju Społecznego 2014), przygotowanego przez Social Progress Imperative.

Studenci cenią odpowiedzialnych pracodawców – badanie

Ekologia jest ważna w codziennym życiu – tak twierdzi zdecydowana większość polskich studentów. Młodzi ludzie oczekują także odpowiedzialności społecznej i ekologicznej od firm, ceniąc te atrybuty ewentualnych pracodawców wyżej niż międzynarodowe środowisko pracy czy wysoką pozycję firmy na rynku. W oparciu o wyniki najnowszego badania opinii polskich studentów nie ulega wątpliwości, że odpowiedzialne działania i odpowiedzialny wizerunek stanowić mogą o przewadze konkurencyjnej firmy.

Nowy świat pracy – drogi do równości płci na rynku pracy

Publikacja „Nowy Świat Pracy – drogi do równości płci na rynku pracy” została wydana w ramach projektu „Gender mainstreaming jako narzędzie zmiany na rynku pracy”, współfinansowanego ze środków Komisji Europejskiej przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

Raport „Womean mean business. Empowerement in developing markets”

Raport „Womean mean business. Empowerement in developing markets” opublikowany przez Corporate Citizneship wspólnie z International Centre for Corporate Social Responsibility (ICCSR) na Uniwersytecie Notthingham analizujący jak firmy na świecie inwestują w kobiety na rynkach rozwijających się i jakie korzyści przynosi to dla biznesu.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny