Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje i badania CSR

Wybrany obszar tematyczny: Zagadnienia konsumenckie

Zobacz wszystkie publikacje

Wykluczenie społeczno-cyfrowe w Polsce. Stan zjawiska, trendy, rekomendacje

Orange Polska przedstawił raport na temat wykluczenia cyfrowego w Polsce oraz jego wpływu na sytuację społeczną. Raport opisuje  m.in nierówności w dostępie do internetu, oraz to, że różne  umiejętności cyfrowe czy różnice w poziomie motywacji do korzystania z usług cyfrowych prowadzą do różnicowania się szans życiowych i poziomu życia. Raport pokazał, że obecnie wykluczenie bardziej wiąże się z naszymi postawami wobec nowych technologii, umiejętnościami i wiedzą  niż z fizycznym dostępem do sieci.

Nie marnujmy. Perspektywy zapobiegania marnotrawstwu żywności w Polsce do 2030 roku

Niniejszy raport zawiera podsumowanie dwuetapowego badania metodą delficką, przeprowadzonego na zamówienie Federacji Polskich Banków Żywności przez firmę 4CF. Tematem badania była długoterminowa (10 lat) perspektywa rozwoju zjawiska marnotrawstwa żywności w Polsce, którego skala, wedle najnowszych badań, sięga 5 mln ton rocznie.

Zrównoważona żywność w Polsce

Jakie wyzwania czekają rynek zrównoważonej żywności? I jaki jest jego potencjał? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w raporcie przygotowanym przez Accenture i ASAP na podstawie badania 1031 respondentów z Polski, z różnych grup wiekowych i wywiadów z firmami. Publikacja zawiera również analizę potencjalnych szans ze zmieniającego się otoczenia rynkowego.

Zrównoważony e-commerce

Firmy prowadzące działalność w Sieci kierują się odpowiedzialnością za niekorzystne zmiany klimatu, oszczędzanie zasobów planety, tworzenie gospodarki obiegu zamkniętego. W wydawnictwie Izby Gospodarki Elektronicznej zaprezentowano odpowiedzialność tych podmiotów. Forum Odpowiedzialnego Biznesu patronuje publikacji. Allegro, partner strategiczny FOB, jest partnerem poradnika. 

Polska na mapie „zielonego” handlu

Polska, choć na razie plasuje się w ogonie rankingu najbardziej „zielonych” państw świata, jest jednym z największym eksporterów dóbr ekologicznych w Europie i na świecie. O sektorze wartym nawet 1,5 bln dolarów, którego przyszłości zagraża chińska kontrola eksportu metali ziem rzadkich opowiada najnowszy raport Polskiego Instytutu Ekonomicznego pt. „Polska na mapie „zielonego” handlu”.

Digital Ethics. Polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii

Raport „Digital Ethics” jest efektem współpracy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego i Orange Polska.

Uszyte z klasą. Przemysł odzieżowy wobec wyzwań społecznych i środowiskowych

Publikacja Agaty Rudnickiej i Małgorzaty Koszewskiej stanowi kompleksowe opracowanie na temat społecznych i środowiskowych wyzwań, jakie stoją przed branżą odzieżową. Jej autorkami są ekspertki zajmujące się problematyką z zakresu zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności i branży odzieżowej.

Circular Economy Action Plan

11 marca 2020 r. Komisja Europejska przyjęła nowy plan działania na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym – to jeden z głównych elementów europejskiego zielonego porozumienia, nowego europejskiego programu na rzecz zrównoważonego wzrostu.

Czy ekologia jest w modzie? Raport o odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonej modzie w Polsce

Raport Accenture, FashionBiznes.pl i Forum Odpowiedzialnego Biznesu, partnera merytorycznego, przedstawia charakterystykę zachowań Polaków w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji odzieży, obuwia i akcesoriów oraz stopień realizacji zasad zrównoważonej mody.

Rynek mody w Polsce 2019

Ponad 60% Polaków przyznaje, że dokonuje zakupów odzieży, obuwia i dodatków w przemyślany sposób. Coraz większa troska o ochronę środowiska jest widoczna w postawach konsumentów – blisko co trzeci Polak deklaruje chęć dokonania wyższej ceny zakup produktu wyprodukowanego w ekologiczny sposób. To wnioski z przygotowanego przez KPMG i Akademię Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego raportu „Rynek mody w Polsce 2019”.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny