Publikacje

Wybrany typ publikacji: Publikacje i badania CSR

Wybrany obszar tematyczny: Środowisko naturalne

Zobacz wszystkie publikacje

Zielone finanse w Polsce 2022

Pandemia COVID-19 nie pokrzyżowała planów Unii Europejskiej w zakresie dochodzenia do neutralności klimatycznej. Cele Europejskiego Zielonego Ładu pozostają aktualne, a inwestycje przeznaczone na ich osiąganie mają przyspieszyć wychodzenie państw UE z obecnego kryzysu w ramach Krajowych Planów Odbudowy.

„Board Toolkit” Chapter Zero (UK)

Chapter Zero (Wielka Brytania) w partnerstwie z The Berkeley Partnership, Centre for Climate Engagement oraz Hughes Hall opublikowało zaktualizowany przewodnik dotyczący zmian klimatu skierowany do członków rad nadzorczych i zarządów.

The State of World Fisheries and Aquaculture 2022

Najnowszy raport UN FAO pokazuje ogromne zapotrzebowanie na ryby i owoce morza dla zapewnienia globalnego bezpieczeństwa żywnościowego rosnącej populacji. Jednocześnie eksperci wskazują na konieczność „niebieskiej transformacji” i zrównoważonego zarządzania rybołówstwem, by zachować zasoby oceanów w dobrej kondycji.

Business readiness to step up action on nature – trends & insights on corporate reporting

WBCSD przeprowadziła wśród firm członkowskich analizę, która miała na celu sprawdzenie, w jaki sposób biznes wdrażania rozwiązania pozytywne dla natury. Zawarte w publikacji dobre praktyki służyć mają jako wskazówka dla innych firm, które identyfikują i podejmują kolejne prośrodowiskowe działania. 

Lepiej późno niż później. Redukcja śladu węglowego a konkurencyjność klimatyczna polskich firm

Niezależnie od decyzji i działań rządu oraz prywatnych przekonań na temat zmiany klimatu, polski biznes stoi w obliczu najpoważniejszego od lat wyzwania. Dalsze ignorowanie kwestii klimatycznych będzie nas słono kosztować – od utraty źródeł finansowania po zerwanie zagranicznych kontraktów. Tymczasem, jak pokazuje raport „Lepiej późno niż później” Fundacji Climate Strategies Poland, polskie firmy są znacząco zapóźnione we wdrażaniu strategii klimatycznych, tylko nieliczne mierzą ślad węglowy, a tych które mają ambitne, zweryfikowane cele i szczegółowe plany działania jest zaledwie kilka. Nie zdając sobie sprawy z zagrożeń jakie niesie bagatelizowanie kwestii konkurencyjności klimatycznej, polski biznes nie dostrzega też szans, jakie za sobą niesie.

Zielona kolej w Polsce – klimat, energetyka, transport

Raport UN Global Compact Network Poland „Zielona kolej w Polsce – klimat, energetyka, transport” zawiera opinie ekspertów analizujących w swoich dziedzinach efekty transformacji energetycznej kolei na zasilanie z OZE. Program tej transformacji, pod nazwą Zielona Kolej, stworzony przez podmioty z branży kolejowej skupione w Centrum Efektywności Energetycznej Kolei (CEEK), zakłada zmianę pochodzenia trakcyjnej energii elektrycznej wykorzystywanej przez przewoźników kolejowych w Polsce. W 2030 r. ma ona pochodzić w 85% z OZE, a docelowo w 100%.

Korporacyjna obojętność. Cele i strategie klimatyczne emitentów notowanych na GPW

Jak wynika z raportu przygotowanego przez Fundację Instrat, ze 140 spółek w głównych indeksach Giełdy…

Water City Index 2021

Gdańsk, Gliwice i Augustów to liderzy 3. edycji rankingu miast, w którym ocenia się rozwój metropolii, dużych i średnich miast w Polsce pod względem efektywności gospodarowania zasobami wody.

Zielone finanse w Polsce 2021

Raport „Zielone finanse w Polsce 2021” przygotowany przez UN Global Compact Network Poland (UN GCNP) i Instytut Odpowiedzialnych Finansów (IOF) jest kontynuacją pierwszego tego typu opracowania w Polsce, które ukazało się w ubiegłym roku w ramach współpracy UN GCNP i IOF. Celem publikacji jest przedstawienie w możliwie szeroki sposób różnorodnych aspektów tego nowego, ale bardzo dynamicznego elementu sektora finansów

Wastewater Zero. A call to action for business to raise ambition for SDG 6.3

Aby wesprzeć firmy w działaniach związanych z kryzysem wodnym oraz zachęcić je do zwiększania ambicji w zakresie walki z marnotrawstwem wody WBCSD wydała publikację „Wastewater Zero. A call to action for business to raise ambition for SDG 6.3”. Zawiera ona szereg wskazówek, ram działania oraz inspiracje dla przedsiębiorstw z różnych branż.

Podcast »

Typ publikacji

Obszar tematyczny