2015 Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study

2015 Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study

Autorzy: Cone Communications, Ebiquity

Data i miejsce wydania: 2015

Najnowsze badanie Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study pokazuje rosnący poziom zrozumienia, świadomości oraz udzielanego wsparcia konsumentów w krajach rozwiniętych dla społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Jednocześnie rosną oczekiwania wobec firm, aby wychodziły poza dotychczasowe ramy korporacyjnego CSR i stawały się partnerami zmiany społecznej.    
Cone Communications we współpracy z Ebiquity zrealizowały trzecią edycję międzynarodowego badania postaw, poglądów i zachowań konsumentów związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Przeprowadzone badanie on-line objęło 9709 osób z dziewięciu największych pod względem wielkości PKB państw (tj. Stanów Zjednoczonych, Kanady, Brazylii, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Chin, Indii oraz Japonii).
Do głównych wniosków płynących z badania należą:

  • zdecydowana większość konsumentów z badanych państw oczekuje od przedsiębiorstw odpowiedzialnego działania, a dla połowy warunkiem uwierzenia w ich prawdziwość jest zapoznanie się z ich wynikami. Aby uwiarygodnić swoje działania CSRowe firmy muszą zapewnić widoczność swoich działań w ramach rozmaitych punktów styku (touch points),
  • konsumenci deklarują, że zwracają uwagę na dwa rodzaje sytuacji: te, w których firmy, wyróżniają się swoim podejściem do CSRu oraz takie, w których zdecydowanie zaniedbują tę dziedzinę. Firmy powinny zatem stawiać przed sobą ambitne cele i w jasny i spójny sposób komunikować swoją strategię CSR i jej realizację,
  • tegoroczne wyniki badania pokazują spadek poziomu niezrozumienia informacji i terminów związanych z CSRem. Mimo to firmy nadal powinny edukować i komunikować się prostym językiem, jako że prawie dwie trzecie konsumentów ignoruje wiadomości, w których obecne są niezrozumiałe pojęcia z zakresu nauk społecznych czy ekologii,
  • konsumenci są gotowi do „poświęceń” na rzecz dobra wspólnego. Są nawet skłonni do obniżenia jakości produktów, wyższej ceny lub zmniejszenia zakupów, jeśli będzie to miało pozytywny wpływ na kwestie społeczne i środowiskowe. Jest to dla firm okazja do pełniejszego zaangażowania konsumentów w nowe rozwiązania z zakresu CSR oraz do podjęcia współpracy w przesuwaniu granic odpowiedzialnej konsumpcji i zrównoważonego stylu życia,
  • jeśli chodzi o świadome wybory konsumpcyjne, konsumenci deklarują, że konsekwentnie poszukują odpowiedzialnych produktów, ale nie zawsze jest to poparte ich zakupami. Firmy mogą pomóc konsumentom zamknąć tę lukę oferując więcej możliwości do działania, ale także poprzez tłumaczenie, jak ich zakupy mogą kreować pozytywny wpływ,
  • wyniki badania wykazały demokratyzację kanałów komunikacyjnych dla komunikacji CSRowej. Obecnie konsumenci poszukują informacji o działaniach CSRowych zarówno w tradycyjnych środkach przekazu (prasa, telewizja), jak i na stronach firm i w mediach społecznościowych,
  • konsumenci postrzegają media społecznościowe, jako ważne źródło wiedzy oraz kanał komunikacyjny dla wyrażania swoich opinii i bezpośredniego kontaktu z firmą w zakresie CSR, zwłaszcza w krajach rozwiniętych. Firmy powinny wykorzystywać nowe technologie i media społecznościowe jako skuteczne narzędzia do edukacji konsumentów wokół działań CSR, tworzące dialog i inspirujące do działania.
  • Jedynie jedna czwarta badanych czyta raporty CSR, a zawarte w nich dane opisuje jako istotne. Firmy powinny wykorzystywać zawartość raportów CSR w bardziej przystępny sposób np. z pomocą infografik, wideo i gier.

Poprzednie edycje badania Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study odbyły się w 2011 r. i 2013 r.

Pobierz publikację 2015 Cone Communications/Ebiquity Global CSR Study

Źródło: CR Navigator