L’ORÉAL Polska

Polska filia Grupy L’Oréal, największej firmy kosmetycznej na świecie, powstała w 1992 roku. Prowadzi dystrybucję produktów kosmetycznych na rynku masowym, aptecznym, fryzjerskim oraz selektywnym. Wśród wielu innych, dostępnych na polskim rynku, wymienić należy następujące marki: Garnier, L’Oréal Paris, Maybelline NY, Vichy, La Roche-Posay, Matrix, L’Oréal Professionnel, Kérastase, Lancôme, Biotherm, Helena Rubinstein, Giorgio Armani, Diesel, Cacharel, Ralph Lauren… Różnią się one poziomem ceny i sposobem dystrybucji. Tak szeroka oferta pozwala zaspokoić potrzeby wynikające z różnic w upodobaniach, możliwościach i sposobie życia konsumentów.

W podwarszawskich Kaniach Helenowskich działa fabryka produktów masowych, Kosmepol. Jest to największa i jedyna jednostka produkcyjna w tej części Europy. 80% jej produkcji wysyłana jest na eksport do ponad 20 krajów.

L’Oréal Polska prowadzi liczne akcje na rzecz społeczności lokalych, w formie filantropijnej, edukacyjnej oraz długoterminowych umów partnerskich. Odzwierciedlają one zaangażowanie firmy w działania na rzecz kobiet i nauki, solidarności społecznej i edukacji.

Najbardziej wymownym przykładem jest, prowadzony od 8 lat program stypendialny dla kobiet, prowadzony przy współpracy z UNESCO. Innym, równie ważnym, jest program edukacyjno-profilaktyczny Fryzjerzy świata wobec AIDS, rozwijany w porozumieniu z Krajowym Centrum ds. AIDS. Szczególny charakter ma „Piękniejsze życie”, warsztaty z pielęgnacji i makijażu organizowane w szpitalach onkologicznych dla kobiet. Inicjatywa, zainspirowana przez L’Oréal Polska, zrzesza dzisiaj kilkanaście firm kosmetycznych, które, pod egidą PZPPBK, solidarnie pomagają chorym kobietom odzyskać wiarę i pewność w siebie.