Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
TAURON Polska Energia S.A.
Inicjatywa edukowania klientów w wieku senioralnym powstała w odpowiedzi na potrzeby runku. Coraz więcej bowiem spraw, które trafiają do Zespołu Rzecznika Praw Klienta działającego w TAURONIE dotyczy klientów w starszym wieku, którzy podpisali niechcianą umowę na sprzedaż energii. W tym projekcie firma TAURON Polska Energia stara się przełożyć trudny język energetyki – na język, jakim jej klienci posługują się na co dzień. Celem akcji jest uświadomienie klientom: jak nie dać się oszukać przy podpisywaniu umowy sprzedażowej; jak rozmawiać z handlowcem oferującym energię (o co pytać, jakich dokumentów żądać itp.); jakie są prawa klienta na rynku energii (ten panel prowadzi ekspert – rzecznik konsumentów); co klient musi wiedzieć o rynku energii, aby być jego świadomym uczestnikiem.
Orange Polska
Kiedy dochodzi do niebezpiecznych sytuacji w internecie, od 54 % do nawet 68 % dzieci nie wie, co powinno zrobić w takiej sytuacji. W odpowiedzi na ten problem powstał program „Bezpiecznie Tu i Tam” Orange Polska. W jego ramach wystartował serwis internetowy www.sieciaki.pl oraz serwis dla przedszkolaków necio.pl. Opracowane zostały scenariusze zajęć edukacyjnych oraz komplet materiałów edukacyjnych, które dystrybuowane są wśród nauczycieli szkół w całej Polsce. Wersje elektroniczne wszystkich materiałów dostępne są on-line. Efektem działań tej inicjatywy jest również nowatorska, bezpłatna platforma e-learningowa zawierająca szkolenia z zasad bezpiecznego korzystania z internetu w formie interaktywnych kursów. Program w obecnej formie został uruchomiony w 2015 roku, ale obejmuje działania realizowane nieprzerwanie od 2004 roku.
Orange Polska realizuje program Kluby Sportowe Orange, który promuje aktywność fizyczną i uczy dzieci zdrowego trybu życia. W ramach współpracy z wybranymi do programu 100 klubami, Orange wyposażył je w profesjonalny sprzęt sportowy i zapewnia stałą edukację ich podopiecznych. Zdecydowana większość Klubów Sportowych Orange (95%) działa na terenach wiejskich i w małych miejscowościach, gdzie takie działania mają szczególne znaczenie ze względu na gorszy dostęp zarówno do infrastruktury, jaki i do fachowej wiedzy. Kluby stworzone do użytku lokalnych społeczności tętnią życiem, sprzyjając rozwojowi fizycznemu dzieci i młodzieży, ale również angażują społeczności lokalne w ich stały rozwój. Pozwala to na większą integrację społeczności lokalnych.
Orange Polska, Fundacja Orange
MegaMisja to nowoczesny program cyfrowej edukacji w świetlicy w szkole podstawowej. Fundacja Orange odpowiada w ten sposób na realną potrzebę edukacji cyfrowej najmłodszych, jednocześnie jest to pierwszy w Polsce program edukacyjny zaprojektowany specjalnie dla szkolnych świetlic. Program obejmuje swoim zasięgiem kilka tysięcy dzieci w całej Polsce. W świetlicach zakwalifikowanych do MegaMisji nauczyciele prowadzą 10-miesięczny cykl zajęć. Dzieci zdobywają ważne w cyfrowym świecie kompetencje, uczą się jak kreatywnie korzystać z nowych technologii, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć w sieci wiarygodne informacje, jakie treści publikować. Dowiadują się jak unikać niebezpieczeństw i chronić swoją prywatność w sieci.
mBank S.A.
mBank rozpoczął w sektorze bankowym kampanię społeczną o bezpieczeństwie w sieci. Kierowana jest ona do wszystkich, którym zdarza się korzystać z usług banków na komputerze i w telefonie. Cel: uświadomić im, jakie zagrożenia mogą na nich czyhać w internecie. Kampania polega na na czterech spotach TV i specjalnym serwisie internetowym https://mbank.pl/uwazniwsieci. Ambasadorami kampanii zostali vlogerzy, m.in. Krzysztof Gonciarz i Abstrachuje, którzy opowiadają młodym widzom o tym, co zdarza nam się robić w sieci, a czego nie robimy w realu. Na stronach kampanii bank w zwięzły sposób edukuje – wyjaśnia co i dlaczego może być zagrożeniem w internecie oraz jak się przed tym chronić. Strona stanowi uzupełnienie prowadzonego od lat serwisu https://mbank.pl/bezpieczenstwo.
Polpharma Biuro Handlowe
Polpharma od 2008 roku prowadzi działania edukacyjne w zakresie zdrowia seksualnego. Program poświęcony jest zdrowiu seksualnemu w każdym wieku. OPZS edukuje i uświadamia wpływ zaburzeń zdrowia seksualnego na wszystkie sfery życia człowieka. Prowadzony jest szereg działań, między innymi są to największe w Polsce debaty nt. zdrowia seksualnego, które szeroko odbijają się w mediach. Wspólnie z profesorem Zbigniewem Izdebskim, organizowane były największe badania dotyczące seksualności Polaków, które dostarczają specjalistom, dziennikarzom oraz innym odbiorcom unikalne informacje na temat świadomości i zwyczajów seksualnych Polaków. Poza tym prowadzone są działania na rzecz osób niepełnosprawnych, organizowane konkursy i akcje dotyczące zdrowia seksualnego. www.opzs.pl
PKO Bank Polski
Inicjatywa została przeprowadzona w 2015 r. i 2016 r. w ramach autorskiego programu „PKO Bank Polski. Biegajmy razem”. Ponieważ dla Banku, kwestie dotyczące problemów społecznych są szczególnie ważne, zorganizował specjalną akcję PKO Bieg Charytatywny, włączając w akt niesienia pomocy lokalne społeczności. Projekt miał przede wszystkim na celu uświadomienie biegaczom, że poprzez aktywność fizyczną można pomagać osobom potrzebującym. Istotny w całym przedsięwzięciu był aspekt wspólnego zaangażowania, które przynosi wymierne efekty. Dodatkowo, aby pokazać, że już od najmłodszych lat warto uczyć dzieci wrażliwości społecznej, Bank zorganizował w 2016 r. imprezę towarzyszącą – PKO Bieg Charytatywny Młodych. Poprzez PKO Bieg Charytatywny Bank zachęca do współpracy i otwiera się na problemy lokalnej społeczności.
Żywiec Zdrój S.A.
Celem programu jest kształtowanie postaw i świadomości ekologicznej społeczeństwa, a w szczególności zachęcanie Polaków do sadzenia drzew i ochrony środowiska naturalnego. W ramach kampanii „Po stronie natury” co roku realizowana jest akcja sadzenia drzew, konkurs grantowy, aktywizujący i inspirujący społeczności lokalne do podejmowania własnych inicjatyw ekologicznych poprzez przyznawanie środków na realizację ich projektów, odnawianie szlaków turystycznych oraz wiele innych działań o charakterze edukacyjnym. W ramach ostatniej edycji programu „Po Stronie Natury” w 2016 r. rozdawano w wybranych miastach Polski sadzonki – zachęcając do posadzenia własnego drzewa. Sadzonki wydawane były w zamian za puste opakowania PET, by dodatkowo zachęcać Polaków do segregowania odpadów.
Dzięki ofercie programu edukacyjnego SKO dzieci zyskują szanse na zdobywanie doświadczeń oraz rozwijanie wielu nowych kompetencji przydatnych w dorosłym życiu. Możliwość oszczędzania na internetowym rachunku bankowym pozwala najmłodszym zrozumieć wartość pieniądza oraz zasady odroczonej gratyfikacji, a także dowiedzieć się, co oznaczają podstawowe pojęcia bankowe w praktyce. Uczniowie korzystający z serwisu sko.pkobp.pl poznają zasady korzystania z nowoczesnej bankowości. Poprzez udział w inicjatywach odbywających się pod patronatem SKO dzieci uczą się m.in. przedsiębiorczości np. uczestnicząc w akcjach zarobkowych takich jak: zbiórki surowców wtórnych, kiermasze. Najmłodsi poznają także zasady współpracy w grupie, rozwijają kreatywność, uczestniczą w konkursach o zasięgu lokalnym jak i ogólnopolskim.
Fundacja NUTRICIA
Celem programu jest wzrost świadomości na temat roli żywienia we wczesnym okresie życia wśród pracowników żłobków i przedszkoli oraz rodziców, promowanie zrównoważonej diety oraz kształtowanie u dzieci właściwych nawyków żywieniowych. Program przygotuje 180 dietetyków do nowej roli edukatorów żywieniowych, działających w żłobkach i przedszkolach w całej Polsce. Dzięki nim, do końca 2017 roku ponad 12 000 pracowników żłobków i przedszkoli poszerzy swoją wiedzę na temat zasad prawidłowego odżywiania niemowląt, małych dzieci i dzieci w wieku przedszkolnym. W ramach swojej działalności edukatorzy żywieniowi prowadzą półroczny staż w żłobkach i przedszkolach. W jego trakcie przeprowadzają cykl bezpłatnych warsztatów dla personelu oraz dwukrotną analizę jadłospisu.