Zarządzanie różnorodnością – jak przekonać nieprzekonanych? Relacja z dyskusji

28 października 2014

15 października odbyła się II Anty-konferencja, najważniejsze spotkanie liderek i liderów CSR w Polsce. Spotkanie organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu było okazją do wymiany doświadczeń oraz dyskusji o trendach, narzędziach i działaniach CSRowych. W ramach stolików dyskutowano o mierzeniu, dialogu społecznym, wolontariacie. Mówiono także o zarządzaniu różnorodnością w firmie.

Stolik poświęcony tematowi diversity zgromadził ponad 20 przedstawicieli i przedstawicielek firm. Wśród nich były osoby reprezentujące: Orange Polska (Opiekuna Karty Różnorodności w Polsce), Henkel Polska, Kompania Piwowarska, T-mobile Polska, Totalizator Sportowy, Ikea czy Capgemini. Wspólnie dyskutowaliśmy o tym, jak rozmawiać o wartościach i szacunku w miejscu pracy, jak łączyć procedury i polityki z wiarygodnymi, żywymi działaniami propracowniczymi, jak mówić o różnorodności, by być rozumianym. Firmy chętnie dzieliły się swoimi praktykami i wyzwaniami związanymi z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych, radziły sobie nawzajem, jak tworzyć programy, które będąc działaniami afirmatywnymi, nie stały się jednocześnie wykluczeniem dla innych grup. Podczas niezwykle ciekawej dyskusji padło wiele cennych myśli: „Warto mówić o różnorodności w firmie bardzo szeroko, biorąc pod uwagę np. różne style pracy”, „Trzeba wyszukać tematy kluczowe dla firmy; bez sensu jest podłączać się pod trendy”, „Zarządzanie różnorodnością będzie wiarygodne wtedy, gdy ludzie dostaną przestrzeń, gdy będą wysłuchani, gdy będą współuczestniczyć”, „Zamiast oceniać, zacznijmy doceniać”.

Szczegółową relację ze spotkania można zobaczyć na grafikach, przygotowanych podczas spotkania przez jedną z rysicielek.

Zarządzanie różnorodnością - jak przekonać nieprzekonanych 4/4
Zarządzanie różnorodnością - jak przekonać nieprzekonanych 2/4
Zarządzanie różnorodnością - jak przekonać nieprzekonanych 3
Zarządzanie różnorodnością - jak przekonać nieprzekonanych 4/4