Wedel z edukacyjnym cyklem wideo wspierającym kandydatów z niepełnosprawnościami poszukujących pracy

26 czerwca 2023

Firmy są coraz bardziej świadome potrzeby otwierania się na zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami (OzN). To dobry czas na poszukiwanie pracy dla kandydatów ze szczególnymi potrzebami. Aby zaktywizować OzN i ułatwić im wejście na rynek pracy, Wedel przygotował cykl materiałów wideo ze wskazówkami, które mają wesprzeć kandydatów w tym procesie. 

Przygotowanie filmów ze wskazówkami dla kandydatów to kolejny krok współpracy między firmą Wedel a Fundacją Aktywizacja. Ekspertki z obu organizacji przygotowały porady w skondensowanej i przyjaznej w odbiorze formie. Dzielą się wiedzą z zakresu rekrutacji: stworzenia skutecznego CV, przygotowania do procesu poszukiwania pracy oraz odpowiedniej autoprezentacji podczas rozmowy rekrutacyjnej.

– Cykl wideo ze wskazówkami to kolejny krok w aktywizacji osób z niepełnosprawnościami w ramach naszego programu CzekoSprawni. Aby ułatwić OzN wejście na rynek pracy, poruszyłyśmy w mini poradnikach najważniejsze zagadnienia, którym kandydaci muszą stawić czoła, decydując się na zdobycie wymarzonego stanowiska: od stworzenia CV, aż po rozmowę rekrutacyjną. Bazowałyśmy na własnych doświadczeniach z dotychczasowych procesów rekrutacyjnych prowadzonych w Wedlu, a dzięki merytorycznemu wsparciu Fundacji Aktywizacja, uwzględniłyśmy najważniejsze wyzwania, z którymi mierzą się osoby z niepełnosprawnościami, poszukujące pracy – wskazuje Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierowniczka Komunikacji Korporacyjnej w firmie Wedel. 

Trzy składniki tworzące skuteczne CV

Jedną z pierwszych rad ekspertek jest przygotowanie skutecznego CV. Przede wszystkim, taka wizytówka zawodowa musi być spersonalizowana – należy wymienić w niej informacje wskazujące, że jest się odpowiednią osobą na dane stanowisko w konkretnej firmie. W sytuacji braku doświadczenia, warto w CV umieścić swoje cele zawodowe. Dzięki temu pracodawca będzie mógł zweryfikować wzajemne oczekiwania. Należy też pamiętać o zamieszczeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

Trzy elementy potrzebne podczas szukania pracy

Przed rozpoczęciem poszukiwania pracy, potrzebne są trzy rzeczy. Po pierwsze – pomysł. Warto zastanowić się, nad miejscem pracy i własną funkcją. Po drugie – plan. Ekspertka poleca wybrać interesujące firmy, a następnie sprawdzić, czy obecnie rekrutują. Trzecim ważnym elementem jest proaktywność. Szukanie pracy to proces, który wymaga czasu.

Wyznacz kurs i zaplanuj swoją podróż

Kolejną wskazówką dzieli się Anita Półtorak, Ekspertka ds. HR w Fundacji Aktywizacja. Jej zdaniem, mapa podróży po satysfakcjonującą pracę może mieć wyznaczonych kilka szlaków, z których każdy prowadzi do celu. Warto uwzględnić w niej różnorodne opcje poszukiwania pracy, takie jak networking, sprawdzenie zakładki praca lub kariera, stworzenie własnego ogłoszenia o pracę lub bezpośredni kontakt z firmą, w której chcielibyśmy pracować.

– Dobrym uzupełnieniem mogą okazać się także media społecznościowe, portale pracy, portale branżowe lub wsparcie instytucji, takich jak chociażby Fundacja Aktywizacja, która pomoże nie tylko w znalezieniu zatrudnienia, ale również przygotuje do rozmowy rekrutacyjnej i wesprze w uzupełnieniu luk kompetencyjnych, poprzez udział w specjalistycznych kursach lub szkoleniach – rekomenduje Anita Półtorak.

Wskazówki dla kandydatów i nie tylko

Więcej porad i materiałów można znaleźć na kanale Youtube firmy Wedel oraz w zakładce Kariera na stronie wedel.pl. Organizacja zaplanowała dwie odsłony poradników – pierwszy skierowany jest do osób poszukujących pracy (OzN). Natomiast już wkrótce pojawią się kolejne wideo, tym razem skierowane do pracodawców, którzy chcą otworzyć swoje firmy na rekrutację osób z niepełnosprawnościami. Zapraszamy do śledzenia kanałów komunikacji Wedla.

Jeszcze więcej informacji na temat rekrutacji oraz materiałów dla OzN i pracodawców na stronie Fundacji Aktywizacja: https://aktywizacja.org.pl/.

Źródło: inf. pras.