„Wcale tak bardzo się nie różnimy, prawda?”

11 czerwca 2019

Blisko 5 mln Polaków doświadcza niepełnosprawności. Co 6-8 osoba mijana na ulicy ma dostrzegalną lub częściej – niewidoczną niepełnosprawność. Jakie są ich potrzeby? Jakie mają oczekiwania jako pracownicy, klienci? Santander Bank Polska realizuje kampanię informacyjną „Wcale tak bardzo się nie różnimy, prawda?”

W Polsce blisko 15% społeczeństwa stanowią osoby z niepełnosprawnością. W całej Unii Europejskiej to grupa ponad 80 milionów osób. Według statystyk liczba ta systematycznie rośnie. Dostrzega to także sektor finansowy. Santander Bank Polska od 9 lat realizuje program „Obsługa bez barier”, ułatwiający klientom z różnymi potrzebami korzystanie z usług, niezależnie od wybranego kanału. Prowadzi także działania edukacyjne oraz bierze udział w wielu projektach skierowanych do osób z niepełnosprawnościami. W tym roku bank przygotował kampanię, której kanwą jest film „Wcale tak bardzo się nie różnimy, prawda?”. Działania promocyjne prowadzone są w serwisie społecznościowym Facebook.

Do udziału w filmie Santander Bank Polska zaprosił osoby z niepełnosprawnościami. Ideą clipu jest przybliżenie ich perspektywy i potrzeb oraz pokazanie jak funkcjonują w przestrzeni społecznej i prywatnej.

– Celem naszej kampanii jest zwrócenie uwagi, że osoby z niepełnosprawnościami chcą być na co dzień niezależne i w tym względzie nie różnią się od nas. Musimy tylko wspólnymi siłami eliminować z przestrzeni publicznej bariery, tak aby dostosowywać ją do różnorodnych potrzeb – powiedziała Marta Walaszczyk-Szymańska z Santander Bank Polska, odpowiedzialna za program „Obsługa bez barier”.

Film „Wcale tak bardzo się nie różnimy, prawda?” prezentowany jest w social mediach, w tym na kanale YouTube Santander Bank Polska oraz na stronie internetowej Programu Obsługa bez barier. Opracowany został w formie dostępnej w trzech wersjach: z napisami i tłumaczeniem w PJM (polski język migowy) dla osób niesłyszących oraz z audiodeskrypcją dla osób niewidomych.

Źródło: mat. pras.