Storytelling dla liderek – Jak opowiadać historie, żeby inni pytali: co dalej?

22 marca 2016

22 marca  w Google Campus w Warszawie odbyło się spotkanie Klubu SheXO „Storytelling dla liderek Jak opowiadać historie, żeby inni pytali: co dalej?”

Gdyby nie opowiadanie historii, nie byłoby Rzymu, Paryża i Nowego Jorku. Ani tym bardziej ich mieszkańców. Nie potrafilibyśmy myśleć perspektywicznie, współpracować i dokonywać wynalazków. Dobra historia to koktajl informacji i emocji, który większość z nas porusza bardziej niż wykres wyników sprzedaży.

Storytelling wkroczył w świat biznesu i stał się kluczowym narzędziem liderów i liderek. Wspiera budowanie wizerunku, tworzenie trwałych relacji, pozwala się wyróżnić i zostać zapamiętanym. Mimo tego, w sytuacjach zawodowych często zdarza nam się mówić „w punktach” i nie potrafimy zrezygnować ze sztywnej agendy. Zapominamy, że nie ma już chyba nikogo, kto porwały słuchaczy nawet najlepszą prezentacją w PowerPoint.

Podczas spotkania omówione zostały między innymi tematy:

  • Czym jest storytelling i czy warto używać opowieści na co dzień?
  • Zasady budowania angażujących historii, czyli 7 typów opowieści wspierających liderki.
  • Jak mówić o sobie dobrze? Czym jest mit osobisty i jak go stworzyć?
  • Technologię opowieści: w jaki sposób budować dramaturgię oraz opowiada obrazami?
  • Jak mieć liczby po swojej stronie – „storytelling with data”.

Spotkanie poprowadziła Aleksandra Więcka – story designer, dziennikarka, dramatopisarka. Moderator design thinking. Socjolożka. Łączy storytelling z design thinking i treningiem kreatywności. Uczy innych jak opowiadać o sobie, markach, firmach, filmach.

Spotkania lubu SheXO adresowane są do kobiet na stanowiskach zarządczych, których celem jest kariera w zarządzie i radzie nadzorczej. Celem Klubu SheXO jest networking i regularna wymiana myśli, a także wspieranie w rozwoju osobistym i zawodowym Kobiet zarządzających w biznesie. Klub SheXO jest prowadzony przez Deloitte Polska www.deloitte.com/pl/shexo