Santander Consumer Bank najlepszym pracodawcą według Top Employer Polska

3 lutego 2020

W tegorocznej edycji programu Top Employers Institute wyróżnił ponad 1600 organizacji, w 119 krajach na pięciu kontynentach. Jedno z wyróżnień zdobył Santander Consumer Bank. To już kolejny rok, w którym bank może pochwalić się prestiżowym certyfikatem Top Employer Polska, przyznawanym najlepszym pracodawcom.

Top Employers Institute od niemal trzech dekad jest globalnym autorytetem w zakresie badania warunków pracy. W procesie certyfikacji Top Employer Polska szczegółowemu przeglądowi poddawanych jest aż 600 praktyk dotyczących zarządzania zespołem w takich obszarach jak: kariera i planowanie sukcesji, wynagrodzenia i świadczenia czy szkolenia i rozwój. Certyfikat otrzymują wyłącznie przedsiębiorstwa zapewniające pracownikom najlepsze warunki dzięki wdrażaniu wysokich standardów HR i tworzeniu przyjaznego środowiska pracy. Tego zaszczytu dostąpił po raz kolejny także Santander Consumer Bank.

– Otrzymany certyfikat potwierdza, że tworzymy naszym pracowników odpowiednie środowisko. Stawiamy na budowanie pozytywnych relacji i ich rozwój, zarówno zawodowy jak i osobisty. Jednym z naszych projektów rozwojowych jest chociażby Akademia Innowacyjności, w której to przeszkoleni wcześniej pracownicy są ambasadorami design thinking w organizacji, edukując swoich współpracowników, ale także wspierając budowanie nowych i doskonalenie funkcjonujących procesów biznesowych. Kolejną inicjatywą, którą cenią nasi pracownicy, jest Strefa Wymiany Wiedzy. To nasz wewnętrzny program szkoleniowy, w ramach którego niemal 50 trenerów-wolontariuszy z naszej filmy przeszkoliło przez cały miniony rok ponad 1 000 osób z różnych obszarów związanych z nowoczesną bankowością, takich jak: storytelling, przeciwdziałanie wyłudzeniom, podstawy SQL, czy digital customer journey – mówi Jacek Waszkielewicz, dyrektor Departamentu Zasobów Ludzkich Santander Consumer Banku.

O inicjatywie pozytywnie wypowiada się Ewa Serwa, menedżerka ds. zarządzania portfolio projektów w Santander Consumer Banku.

– Mam przyjemność być trenerem wewnętrznym i pomagać kolegom z pracy zrozumieć, że zarządzanie projektami to nie czarna magia – mówi Ewa Serwa, menedżerka ds. zarządzania portfolio projektów w Santander Consumer Banku – mówi Ewa Serwa.

Na możliwości rozwoju w strukturach banku wskazuje wielu pracowników, niezależnie od jednostki, w której pracują.

– W Santander Consumer Banku pracownik ma wiele możliwości rozwoju. Funkcjonuje program mentorski, organizowanych jest wiele wydarzeń – Strefa Wymiany Wiedzy czy Open Day, w których możemy brać udział – dodaje Dominik Paszkowiak z Contact Center Santander Consumer Banku.

Stworzenie dobrych warunków pracy przekłada się na atmosferę pracy. Aleksandra Keck, kierowniczka I oddziału w Krakowie podkreśla:

– Santander Consumer Bank to dla mnie coś więcej niż firma, w której pracuję. To miejsce, gdzie można spotkać otwartych, szczerych ludzi, którzy chcą pomagać innym. Nie bez powodu większość z nas pracuje tutaj ponad 10 lat – mówi Aleksandra Keck.

Dobre praktyki realizowane przez Santander Consumer Bank przekładają się na jeden z najniższych współczynników rotacji pracowników w sektorze bankowym. Średni staż pracy w Santander Consumer Banku wynosi niemal 10 lat.

Źródło: inf. pras.