Konferencja „LGBT Business Forum 2014: prawa LGBT a wzrost gospodarczy – równy związek?”

5 czerwca 2014

LGBT Business Forum zaprasza na konferencję „LGBT Business Forum 2014: prawa LGBT a wzrost gospodarczy – równy związek?”, która odbędzie się 13 czerwca br. w godz. 13:00-17.00 w Austriackim Forum Kultury w Warszawie, ul. Próżna 7/9.

Przyczynkiem do dyskusji są słowa organizatorów konferencji:

Różnorodność pracowników i niedyskryminowanie ze względu na orientację seksualną jako dodatkowy atut w walce o rynek i klienta nie jest nowym zagadnieniem w świecie biznesu. Już w latach 80-tych XX w. pierwsze koncerny w USA zauważyły, że w polityce różnorodności (Diversity Management) opłaca się uwzględnić w strategii firmy różnorodność LGBT (lesbijek, gejów, osób biseksualnych i transpłciowych). W efekcie globalizacji rynku, upadku komunizmu w Europie Środkowo-Wschodniej, światowe koncerny z USA i Europy Zachodniej pojawiły się jako pracodawcy i producenci również w Polsce. W USA i krajach Europy Zachodniej jest obecnie sprawą oczywistą, że różnorodność pracowników/-czek i klientów/-tek musi uwzględniać nieheteronormatywne aspekty orientacji seksualnej. Siła „różowego pieniądza” i osiągnięcia prawne społeczności LGBT w zakresie m.in. legalizacji związków jednopłciowych są czynnikami, których żadna poważnie analizująca rynek firma nie może ignorować.

Polska jako kraj przeszła w ostatnich 25 latach przez znaczące zmiany polityczne, gospodarcze i socjalne. Powszechnie jest widziana jako kraj, który bardzo skorzystał z faktu przystąpienia do Unii Europejskiej i dzięki czemu zamyka lukę, jaką w rozwoju Polski pozostawił komunizm. Wiele firm zagranicznych ma swoje przedstawicielstwa w Polsce. Niewątpliwie w kwestiach praw człowieka dla społeczności LGBT w Polsce dużo zmieniło się w ostatnim okresie. W Polsce istnieje wiele prężnych organizacji pozarządowych działających na rzecz społeczności LGBT. Wybory Anny Grodzkiej i Roberta Biedronia do Sejmu znalazły oddźwięk w mediach na całym świecie. Jednakże zagadnienie LGBT w kontekście biznesu było z małymi, krótkotrwałymi wyjątkami nieuwzględniane jako ważne – nie tylko przez firmy, lecz również przez społeczność LGBT i organizacje pozarządowe. Światowe koncerny, które szczycą się marketingowo, że są „LGBT friendly”, w Polsce unikają tego tematu, bo jest on „zbyt drażliwy” lub „zbyt polityczny”.

Agenda spotkania dostępna jest TUTAJ.

Rejestracja na wydarzenie – TUTAJ.

Źródło: Fundacja LGBT Business Forum, www.lgbt.biz.pl/event