Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W piątek 10 października odbyło się spotkanie „Kobieca sieć w organizacji – darcie pierza czy szansa na sukces w biznesie?” Warsztat poprowadziła Magdalena Nowacka – ekspertka kobiecych karier i biznesów, trenerka i konsultantka HR. W spotkaniu wzięło udział 11 osób – przedstawicielki firm uczestniczących w Programie Edukacyjnym Karty: ArcelorMittal Poland, CEMEX Polska, EDF Polska, General Electric Company Polska, Henkel, Kompania Piwowarska, Sephora Polska i T-mobile Polska, a także przedstawicielki Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Uczestniczki reprezentowały organizacje zarówno te, w których działają sieci kobiece, które przygotowują się do wdrożenia programów networkingowych dla pracowniczek, jak i takie, w których wspieranie kobiecych karier przybiera zupełnie inną formułę.
Podczas czterogodzinnego spotkania udało nam się dowiedzieć, jaka jest historia networkingu, jakie są rodzaje sieci w firmach oraz dlaczego warto je budować. Co ważne, uczestniczki mogły również porozmawiać o strukturach sieci kobiecych i sposobie ich zarządzania. Doskonałym narzędziem do szerszego, holistycznego myślenia o networkingu w firmie było ćwiczenie związane z tworzeniem modelu biznesowego sieci. To dzięki niemu w małych grupach można było przedyskutować takie kwestie jak: finansowanie działań, komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna sieci, rola ambasadorów i osób wspierających, kadencyjność zarządu sieci, planowane działania, otwartość networku na osoby spoza firmy, rola mężczyzn w pracach sieci itp. Niewątpliwie ważnym elementem spotkania była wymiana doświadczeń przez uczestniczki, a także przedstawienie przez prowadzącą dobrych praktyk firm, takich jak GE, Citi czy Google.