Internet oknem na świat dla starszych pokoleń

23 sierpnia 2018
Wśród osób dojrzałych wiele jest takich, które nie korzystają z internetu lub robią to sporadycznie. Zdaniem młodszych pokoleń dzieje się tak, ponieważ ich starsi bliscy nie mają potrzeby użytkowania sieci. Uważa tak 40 proc. badanych, jak wynika z „Raportu Aasa – Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”. 

Czytaj też: Rusza druga edycja kampanii edukacyjnej Aasy Netu >>

Według reprezentantów i reprezentantek młodszych pokoleń, jeśli starsi członkowie ich rodzin korzystają z internetu, to najczęściej w celach takich jak: skontaktowanie się z bliskimi osobami oraz sprawdzanie wiadomości z Polski i ze świata. Nie wszyscy dojrzali wiekiem mają świadomość, że w świecie online można również zrobić zakupy, zapisać się do lekarza czy rozwijać swoje zainteresowania.

Aby wesprzeć osoby starsze w korzystaniu z internetu Aasa Polska przygotowała bezpłatne materiały edukacyjne. W tym celu powstała internetowa akcja edukacyjna Aasy Netu, mająca na celu aktywizację cyfrową osób starszych, przy wsparciu młodszych. Na stroniewww.aasynetu.pl dostępne są filmy edukacyjne oraz gotowe informacje do pobrania, dzięki którym starszym osobom łatwiej będzie wejść w internetową rzeczywistość.

Link do raportu

Link do strony internetowej z bezpłatnymi materiałami edukacyjnymi

***

Metodologia badania „Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”

Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu 2018 roku przez Kantar Public na zlecenie Aasa Polska, metodą CAWI (wywiadów internetowych), na ogólnopolskiej grupie 1000 osób w wieku 15-35 lat, które posiadają rodziców, teściów i/lub dziadków.

Kampania Aasy Netu

Internetowa akcja edukacyjna „Aasy Netu” została zainicjowana przez firmę Aasa Polska w czerwcu 2017 roku  w celu aktywizacji cyfrowej osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych. Na stronie aasynetu.pl udostępniono multimedialny program nauczania dla dojrzałych wiekiem, ale początkujących, jeśli chodzi o umiejętności, użytkowników Internetu. Dzięki serii filmów i materiałów edukacyjnych, przy wsparciu ekspertów i swoich bliskich, osoby początkujące w łatwy sposób nauczą się np. robić zakupy on-line, założyć internetowe konto w banku, zachować bezpieczeństwo w sieci, a także pisać maile, korzystać z Facebooka, prowadzić rozmowy on-line i wyszukiwać interesujące je informacje w internecie. Każdy z filmów ma swój odpowiednik w postaci materiału edukacyjnego, mającego formę infografiki. Można go pobrać i wydrukować, aby służył jako przewodnik w trakcie codziennej nauki.

źródło: matriały prasowe firmy