Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Każdy z nas jest inny, różny i tak samo ważny. Idealnie byłoby, gdyby był tak samo ważny nie tylko dla swoich najbliższych, ale też dla swojego szefa, swoich koleżanek i kolegów w pracy…
3 listopada w Orange Polska obchodzony był Dzień Różnorodności pod hasłem „Różni i tak samo ważni”.
Z tej okazji postanowiliśmy sprawdzić, jak to jest z tą różnorodnością w naszej firmie. A raczej, jak tę różnorodność widzą i czują pracownicy. Zaprosiliśmy ich do udziału w sondzie. Pytaliśmy, co wyróżnia ich w zespole i jak to się przekłada na jego funkcjonowanie. Pracownicy mówili m.in. o swoich pasjach, umiejętnościach, doświadczeniach. Jedna z koleżanek mówiła o bieganiu, które kształtuje charakter i uczy dyscypliny, a to wg niej przekłada się na dobrą organizację pracy; kolegę wyróżnia zaawansowana umiejętność obsługi programów komputerowych; inna koleżanka wspomniała, że jest wolontariuszką i angażuje swój zespół w akcje wolontariackie, co przekłada się na pozytywne relacje w zespole. – Relacjonują organizatorzy.
Z quizu wiedzy pracownicy dowiedzieli się m.in. jak stereotypowo postrzegane są pokolenia X, Y czy Z, co oznacza termin „lepka podłoga” oraz ile lat miał najstarszy stażysta na świecie. Przygotowaliśmy konkurs on-line, w którym – pół żartem pół serio – pracownicy mogli się dowiedzieć, jakie cechy ich wyróżniają. Menedżerowie wzięli udział w warsztatach poświęconych zarządzaniu różnorodnością: „Jak być ambasadorem, ambasadorką różnorodności w miejscu pracy”? Wskazówki płynące z tych warsztatów posłużą innym kolegom i koleżankom menedżerom.
–Różnorodność ludzi pracujących ze sobą w jednej organizacji jest dla nas wartością. Każdy z nas wnosi do miejsca pracy swoje unikalne doświadczenia, zdolności, poglądy i style działania. Umiejętne korzystanie z nich ubogaca nas samych i przekłada się na lepsze funkcjonowanie całego zespołu i całej firmy. Jednym z ważnych narzędzi jest dla nas polityka zarządzania różnorodnością. W sposób całościowy opisuje ona złożoność tego wyzwania, jakim jest „diversity management”, z punktu widzenia współpracowników, menedżerów i pracodawcy. W gruncie rzeczy istotą wszelkich działań z tego zakresu jest nic innego jak zmiana postaw. Na mniej ocenne, a bardziej słuchające, wrażliwe na drugiego człowieka i szukające tego, co łączy i buduje, zamiast twardego trzymania się stereotypowych przekonań. Podczas ostatniego Dnia Różnorodności, to właśnie na postawy społeczne zwróciliśmy największą uwagę, a więc na nasze codzienne zachowania i schematyczne postrzeganie innych ludzi. Zachęcali nas do tego nasi wyjątkowi goście, a w zasadzie nasze wyjątkowe hostessy i hostowie w koszulkach z przykładowymi napisami: „Za dojrzała na nowe technologie. Czyżby?” czy „Za bystry na stanowisko asystenta. Czyżby?” Prawda, że te pytania dają nam sporo do myślenia? – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej i CSR, Orange Polska.
W Dniu Różnorodności w roli hostów wsparli nas Seniorzy z VIP Dancingu Międzypokoleniowego. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i krótkiej relacji na blogu Orange.
http://blog.orange.pl/korporacyjny/entry/co-cie-wyroznia-w-twoim-zespole-i-jak-przeklada-sie-to-jego-funkcjonowanie/
Firma Orange jest opiekunem polskiej Karty Różnorodności.