Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Firma BASF Polska postanowiła dołożyć swoją cegiełkę do walki ze stereotypami związanymi z postrzeganiem branży chemicznej jako mało „kobiecej”. Pomóc w tym ma właśnie zainagurowana kampania „Chemia jest Kobietą”, która prezentuje sylwetki 8 kobiet pracujących w BASF, często na stereotypowo postrzeganych – tzw. męskich stanowiskach. Partnerem inicjatywy jest Karta Różnorodności.
NIVEA Polska dołączyła do grona 300 firm, które podpisały w Polsce Kartę Różnorodności. To międzynarodowa inicjatywa mająca na celu promowanie różnorodności i równych szans w zatrudnieniu, bez względu na płeć, wiek, stan zdrowia, narodowość, wyznanie, przekonania, orientację psychoseksualną oraz wszelkie inne przesłanki narażające na zachowania dyskryminacyjne.
Trwa IX edycja Plebiscytu Równa Firma. Adresowany jest do firm z województwa zachodniopomorskiego aktywnych w obszarze CSR.
W sektorach najbardziej dotkniętych przez COVID-19 zatrudnionych jest więcej kobiet niż mężczyzn, a wstępne dane już teraz pokazują, że w minionym roku to właśnie kobiety częściej traciły pracę.
Na kartach historii Polski zapisało się wiele inspirujących i wyjątkowych kobiet: laureatki Nagrody Nobla, zdobywczynie medali olimpijskich, kreatorki trendów w sztuce, nauce i innych dziedzinach życia. Jednak, według statystyk, aż 90 proc. patronów polskich szkół to mężczyźni. Bank BNP Paribas, sygnatariusz Karty Różnorodności, rozpoczął program „Gdzie są nasze Patronki?”, w którym zachęca szkoły do przyjmowania nazwisk patronek jednocześnie przybliżając losy niezwykłych kobiet. Placówki, które wezmą udział w akcji, będą miały szansę na przystąpienie do konkursu i powalczenie o grant.
Badanie pokazuje przede wszystkim, że pandemia tylko nasiliła tradycyjne obciążenie kobiet pracą na dwóch etatach: służbowym i prywatnym. Aż 67 proc. respondentek zadeklarowało, że jednocześnie intensywnie zajmuje się osobami bliskimi, wykonując co najmniej 75 proc. związanych z tym obowiązków.
Z okazji Dnia Kobiet zachęcamy do lektury artykułów oraz obejrzenia wystąpień poświęconych sytuacji kobiet na rynku pracy oraz wyzwaniom związanym z dyskryminacją i nierównościami.
W ramach przygotowań do Międzynarodowego Dnia Kobiet Europejski Instytut ds. Równości Kobiet i Mężczyzn (EIGE) opublikował nowe ustalenia dotyczące wpływu kryzysu koronawirusa na równość płci w Europie. Wśród najważniejszych wymienia się duże zwolnienia w branżach, w których pracują przeważnie kobiet oraz gwałtowny wzrost przypadków przemocy domowej.
Co firmy mają wspólnego z aktywizmem? Jakie tematy cieszą się zainteresowaniem opinii publicznej? Czy warto zabierać głos w sprawach będących przedmiotem sporów? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w najnowszej analizie tematycznej Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Publikacja zawiera wyniki badań oraz komentarze czołowych ekspertów i ekspertek w obszarze CSR i komunikacji.
Od początku roku pracownicy Nestlé w Polsce mogą korzystać z urlopu ojcowskiego wydłużonego o cztery tygodnie. Dodatkowy czas ułatwi nowym rodzicom łączenie wychowania dzieci z pracą oraz pomoże wyrównać szanse kobiet i mężczyzn na rynku pracy.
Wybierz rok
Wybierz miesiąc
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika. Korzystając z serwisu lub klikając “Zaakceptuj” akceptujesz naszą Politykę Prywatności dotyczącą przetwarzania danych osobowych i domyślne ustawienia skryptów na stronie.
Ustawienia i Polityka Prywatności
Ta strona używa ciasteczek oraz zewnętrznych skryptów dla lepszego dostosowania treści do użytkownika.
Po lewej znajdziesz informacje o tym, jakie ciasteczka i skrypty są używane, oraz jaki wpływ mają na twoją wizytę na stronie.
W naszej Polityce Prywatności znajdziesz opis tego w jaki sposób zarządzamy danymi osobowymi.
Polityka Prywatności
UWAGA: Te ustawienia mają zastosowanie jedynie w przeglądarce i na urządzeniu, którego teraz używasz.
Analityka Google
Dzięki Analityce Google zbieramy dane na temat lokalizacji urządzenia, odwiedzanych przez ciebie stron i twoim zachowaniu w serwisie.
Facebook Pixel
Facebook Pixel służy do sledzenia ciebie i twojej aktywności na stronie w celu targetowania do ciebie naszych reklam i kampani w portalu Facebook.