Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Dokument ogłoszony przez Komisję Europejską w 2002 roku, zawierający strategię realizacji i upowszechniania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Biała Księga przedstawia 4 obszary koniecznych działań UE w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu:
1. Edukacja, wymiana doświadczeń i dobrych praktyk: – badanie wpływu CSR na biznes i społeczeństwo – wymiana doświadczeń i dobrych praktyk między przedsiębiorstwami i państwami członkowskimi – rozwój odpowiednich umiejętności menedżerskich – przystosowanie zasad społecznej odpowiedzialności do sektora małych i średnich przedsiębiorstw
2. Rozwój instrumentów społecznej odpowiedzialności biznesu: – kodeksy etyczne – standardy zarządzania – zasady audytu i raportowania – etykietowanie produktów – inwestycje społecznie odpowiedzialne
3. Uruchomienie Europejskiego Forum Interesariuszy (European multi-Stakeholder Forum on CSR)
4. Włączenie CSR do wszystkich polityk UE: – zatrudnienia – gospodarczej – środowiskowej – konsumenckiej – zewnętrznej – w instytucjach administracji publicznej
Adresatami dokumentu są m.in.: instytucje europejskie, państwa członkowskie, partnerzy społeczni, stowarzyszenia biznesowe i konsumenckie oraz indywidualne przedsiębiorstwa.
Więcej informacji: Bolesław Rok, Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Warszawa 2004, s. 23