Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Co roku na świecie produkowanych jest ponad 400 milionów ton plastiku, niestety mniej niż 12% tego materiału pochodzi z odzysku. Właśnie ruszyła międzynarodowa kampania firmy Stena Recycling, w której bohaterem jest odkurzacz, w całości wyprodukowany z przetworzonego plastiku i ponownie wykorzystanych komponentów
Ponowne użycie urządzeń elektronicznych oraz mebli, a także biopaliwo z odpadów powstałych podczas produkcji czekolady. To tylko kilka spośród nagrodzonych projektów w konkursie Stena Circular Economy Award – Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Coraz większa popularność konkursu potwierdza, że rośnie świadomość idei GOZ w firmach działających w wielu różnych obszarach a praktyki zgodne z tą ideą są stosowane na coraz szerszą skalę. Partnerem III edycji konkursu jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Stena Recycling stale monitoruje rozwój sytuacji związanej z pojawieniem się koronawirusa, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak i krajowym oraz postępuje zgodnie z zaleceniami i wytycznymi odpowiednich władz.
4. Cel Zrównoważonego Rozwoju – “dobra jakość edukacji” należy do dobrze realizowanych przez Polskę, co potwierdza Raport “SDG Index and Dashboards”. Twórcy zestawienia podkreślają wysoki stopień realizacji zadań zdefiniowanych w celu, choć wciąż pojawiają się wyzwania w tym zakresie. Obszarem wymagającym większego zaangażowania jest m.in. rozwijanie kształcenia dorosłych.
Do 31 stycznia 2020 firmy mogą zgłaszać swój udział w konkursie Stena Circular Economy Award – Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Stena Recycling już po raz trzeci nagrodzi podmioty, które wdrożyły najciekawsze i najbardziej efektywne rozwiązania z zakresu gospodarki cyrkularnej lub zrealizowały kampanię czy akcję promującą ideę GOZ.
Czwarty tekst z cyklu artykułów edukujących w zakresie Celów Zrównoważonego Rozwoju, będący jednocześnie inspiracją dla firm do zgłaszania działań CSR i dotyczących zrównoważonego rozwoju do Raportu ,,Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, został poświęcony partnerstwu na rzecz realizacji celów.
Odkurzacz, żelazko czy suszarka do włosów – to urządzenia, które polscy konsumenci są zmuszeni wymieniać najczęściej. 2/3 ankietowanych konsumentów uważa, że sprzęt elektroniczny i artykuły gospodarstwa domowego psują się zaraz po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Aż 69% badanych twierdzi, że producenci celowo skracają czas sprawności ich produktów. To wnioski z raportu Stena Recycling przygotowanego na podstawie badania opinii użytkowników sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Wzrost liczby miejsc pracy i konkurencyjności firm oraz redukcja emisji gazów cieplarnianych o 4% – to tylko kilka potencjalnych efektów wprowadzenia zaleceń Komisji Europejskiej z obszaru gospodarki cyrkularnej. Właśnie rusza Stena Circular Economy Award – Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego, konkurs promujący nowoczesne rozwiązania biznesowe oparte o racjonalne wykorzystywanie zasobów naturalnych. W trzeciej edycji mogą wziąć udział zarówno firmy, jak i studenci. Partnerem merytorycznym konkursu jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
W czasach, gdy walczymy o ograniczenie użycia plastikowych słomek, naczyń, sztućców i opakowań, rzadko zadajemy sobie pytanie o to, co dzieje się z materiałami, z których zbudowane są samochody. Fakty są takie, że gdyby zgodnie z przepisami przetworzyć jedynie 5 samochodów, pozwoliłoby to odzyskać prawie tonę tworzyw sztucznych.
Ruszyła wspólna kampania wizerunkowo-edukacyjna Stena Recycling i Volvo Cars. Celem kampanii jest uświadomienie, jak cennym źródłem surowców wtórnych są samochody i jak wiele materiałów, nadających się do ponownego wykorzystania można uzyskać podczas prawidłowego procesu recyklingu pojazdów. Dzięki prowadzonym działaniom konsumenci i partnerzy biznesowi obu firm, będą mogli dowiedzieć się więcej o efektywnej współpracy na rzecz odpowiedzialnego gospodarowania zasobami.