Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Ponad połowa Polaków deklaruje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiła coś z drugiej ręki – wynika z cyklicznego Barometru Providenta, przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Jak co roku w marcu Provident Polska publikuje wyniki badań na temat zachowań konsumenckich Polaków.
Tegoroczna, 28. odsłona programu wolontariackiego Tak! Pomagam Provident Polska poświęcona została kwestiom związanym z ekologią. W sumie, przy wsparciu Provident Polska, wolontariusze zrealizowali 29 zgłoszonych przez siebie projektów. W ramach inicjatyw przepracowali 1350 godzin i pomogli blisko 780 000 beneficjentom.
Provident Polska został laureatem plebiscytu „Super Biznesu” organizowanego przez redakcję Super Expressu. Złoty Laur w kategorii Odpowiedzialny Pracodawca otrzymał m.in. za działania na rzecz zdrowia pracowników prowadzone w trakcie pandemii.
Statystyki dotyczące marnowania żywności w Polsce są alarmujące. Rocznie wyrzucamy 4,8 mln ton żywności. Kluczem do przezwyciężenia tego problemu jest edukacja konsumentów oraz rozwiązania wspierające ich w bardziej zrównoważonych decyzjach zakupowych.
Aż 70 proc. respondentów/ek badania Barometr Providenta deklaruje, że przedsiębiorstwa powinny angażować się w tematy proekologiczne. Niemal połowa twierdzi, że jest gotowa na pewne wyrzeczenia, aby prowadzić bardziej ekologiczne życie.
Provident Polska inauguruje współpracę ze start-upem społecznym Dotlenieni.org, którego celem jest zachęcanie biznesu do działań na rzecz ekologii oraz wysokiej jakości powietrza. Rezultatem akcji będzie 40 tys. nowych drzew posadzonych na terenie Warmii.
Rada programu Tak! Pomagam, skupiającego wolontariackie inicjatywy pracowników Providenta, wybrała 29 najlepszych projektów do jej tegorocznej edycji. Weźmie w niej udział 275 wolontariuszy, którzy zrealizują własne pomysły związane z ochroną środowiska i wsparciem dla lokalnych społeczności. W tym roku działania będą miały rekordowy zasięg, bowiem obejmą niemal 800 tys. beneficjentów.
Pegasus, najstarszy azyl dla zwierząt w Polsce, ruszył z kampanią To nie KONIEc, zachęcając firmy do wirtualnej adopcji koni. Akcję zapoczątkował Provident, międzynarodowa instytucja finansowa, ratując 20-letnią klacz po przejściach i gwarantując jej godną emeryturę. Wsparcie firm oraz osób prywatnych to jedyna szansa na przetrwanie schroniska.
Tegoroczna edycja programu Kultura dzielenia się wiedzą to 6 spotkań studentów z pięcioma ekspertami z Providenta. Choć epidemia koronawirusa wymusiła zdalną formę spotkań, treści przekazywane podczas spotkań dotarły do blisko 120 tys. młodych ludzi.
Provident Polska po raz kolejny otrzymał Listek CSR, prestiżową nagrodę tygodnika „Polityka” przyznawaną firmom najbardziej zaangażowanym społecznie. W tym roku twórcy zestawienia szczególny nacisk położyli na projekty związane z inicjatywami na rzecz przeciwdziałania ekonomicznym i społecznym skutkom pandemii oraz działań na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i klimat.