Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
6 jadłodzielni uruchomionych w różnych regionach kraju, setki przepisów pozwalających zagospodarować żywność pozostałą w kuchni, przedsięwzięcia edukacyjne z partnerami społecznymi – to tylko niektóre działania, zrealizowane przez Winiary w ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”. W efekcie blisko 80 proc. odwiedzających stronę Winiary.pl przyznało, że program pomógł im w ograniczeniu marnowania żywności.
Trwa nabór do trzeciej edycji Unleashed – inkubatora technologicznego dla start-upów działających w obszarze opieki nad zwierzętami. Program działa przy Purina Accelerator Lab i we współpracy z ekspertami Nestlé Purina pomaga wschodzącym przedsiębiorcom rozwijać innowacje produktowe i usługowe dla zwierząt i ich opiekunów.
Nestlé Polska oraz PepsiCo Polska inaugurują pierwsze w Polsce przedsięwzięcie mające na celu zwiększenie zbiórki i recyklingu odpadów opakowaniowych po elastycznych opakowaniach wielomateriałowych oraz z tworzyw sztucznych. Istotą przedsięwzięcia jest zwiększenie masy odpadów opakowaniowych po opakowaniach elastycznych, takich jak folie po chipsach czy płatkach śniadaniowych, wysortowywanych przez instalacje komunalne. Finansowany przez obie firmy projekt „ReFlex” pozwoli na zwiększenie poziomów recyklingu tych odpadów w naszym kraju, co przyczyni się do dalszego rozwoju gospodarki obiegu zamkniętego, a tym samym ochrony planety przed zmianami klimatycznymi.
Co roku na świecie marnuje się 931 mln ton żywności, z czego 61% wyrzucanych jest w gospodarstwach domowych. Nad Wisłą w każdej sekundzie pozbywamy się 150 kg jedzenia. Tymczasem skalę marnotrawstwa można zmniejszyć nie tylko z korzyścią dla planety, ale też dla dobra własnego portfela i… podniebienia – przekonuje marka Winiary w swoim programie walki przeciwko wyrzucaniu jedzenia. Obchodzony 16 października Światowy Dzień Żywności może stać się sygnałem do realnych i długofalowych zmian.
Statystyki dotyczące marnowania żywności w Polsce są alarmujące. Rocznie wyrzucamy 4,8 mln ton żywności. Kluczem do przezwyciężenia tego problemu jest edukacja konsumentów oraz rozwiązania wspierające ich w bardziej zrównoważonych decyzjach zakupowych.
Celem kampanii „Często dobre dłużej” jest ułatwienie konsumentom poprawnego rozumienia dat ważności i ograniczenie marnowania wciąż dobrych produktów.
Firma Nestlé przedstawiła plany przyspieszenia transformacji systemów żywnościowych na regeneracyjne – czyli takie, które mają na celu ochronę i przywracanie optymalnego stanu środowiska oraz poprawę warunków życia rolników i społeczności rolniczej. Działania z tego obszaru wdrażane są również w Polsce.
W ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, marka Winiary otworzyła pierwszy w Kaliszu punkt sąsiedzkiego dzielenia się żywnością. Kaliska jadłodzielnia, która stanęła przy ulicy Towarowej 1, powstała we współpracy z władzami miasta oraz lokalną Fundacją Chops. Projekt inauguruje jednocześnie otwarcie szeregu takich punktów w całej Polsce.
Fabrykę „Winiary” doceniono za wysoką jakość dialogu społecznego, poprawę warunków wynagrodzenia, inwestycje w jakość warunków pracy i bezpieczeństwo, wprowadzanie pracowniczego programu emerytalnego, a także dodatkową opiekę medyczną i stabilizację zatrudnienia. Warto podkreślić, że to pracownicy nominują swoich pracodawców do tej nagrody.
Francuska marka gazowanej naturalnej wody mineralnej PERRIER zaprezentowała swoją pierwszą butelkę wykonaną w 100% z przetworzonego tworzywa PET, uzyskanego dzięki metodzie recyklingu enzymatycznego. Technologia pozwala przetwarzać każdy rodzaj PET niemal bez ograniczeń przy zachowaniu jego jakości, w efekcie pozwalając na zwiększenie ilości poddanego recyklingowi plastiku.