Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Nabór działań z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju został przedłużony do 13 stycznia. Firmy zyskują dwa dodatkowe dni na rejestrację praktyk realizowanych w 2020 roku. Forum Odpowiedzialnego Biznesu udostępniło także “Mapę dobrych praktyk wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju”, która ma służyć jako inspiracja dla zgłaszających inicjatywy CSR. Formularz rejestracji dostępny jest na stronie odpowiedzialnybiznes.pl/raport2020/.
Jubileuszowa publikacja, wydawnictwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. ,,Wartość biznesu – biznes oparty na wartościach. Jubileusz z pandemią w tle” obrazuje rozwój koncepcji odpowiedzialnego biznesu w Polsce w ostatnich 20 latach oraz prezentuje refleksje ekspertów o pożądanych wartościach i postawach w biznesie takich jak odpowiedzialność, empatia, odwaga, troska o Ziemię, współpraca, solidarność i równość szans.
Polska firma odzieżowa LPP po raz kolejny odpowiedziała na potrzeby placówek medycznych walczących z drugą falą pandemii. Firma zdecydowała o dalszym wsparciu rzeczowym i finansowym szpitali na Pomorzu i w Małopolsce. W ramach tegorocznej, drugiej już odsłony akcji #LPPpomaga gdański producent przekaże odzież dla personelu, a także środki pieniężne potrzebne na zakup niezbędnego sprzętu. Łącznie w ramach bieżącej inicjatywy spółka przeznaczy na wsparcie służby zdrowia ponad 1,2 mln zł.
O obszarze związanym z prawami człowieka oraz spojrzeniu na temat społecznej odpowiedzialności biznesu ze swojej perspektywy zawodowej mówią Karolina Kędziora, radczyni prawna i prezeska Polskiego Towarzystwa Prawa Antydyskryminacyjnego oraz Anna Miazga, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w firmie LPP. Podcasty powstały w ramach obchodów jubileuszu “20 lat partnerstwa na rzecz zrównoważonego rozwoju w Polsce”, którego partnerem jest LPP.
Obecnie już 23 proc. odzieży gdańskiej spółki to produkty z metką Eco Aware. Tempo zmian nadają kolekcje marki Reserved, gdzie już co trzecia rzecz powstała w zrównoważony sposób.
Respondenci najczęściej wskazywali na osobiste zaangażowanie pracowników, w tym osób zarządzających firmami, oraz obecność w Polsce międzynarodowych korporacji.
Osoby odpowiedzialne za wdrażanie CSR i zrównoważonego rozwoju w firmach w Polsce jako główne korzyści podają podniesienie poziomu zaangażowania pracowników oraz zwiększenie rozpoznawalności marki jako odpowiedzialnej/zrównoważonej. To wyniki cyklicznego badania „Menedżerowie CSR”, opracowywanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Wyniki badania “Menedżerowie CSR” pokazują coraz silniejszą integrację wartości CSR z biznesową działalnością firmy – z tym wnioskiem zgadza się 80 proc. respondentów. Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało najnowszą edycję badania, przeprowadzonego wśród osób odpowiedzialnych w firmach w Polsce za CSR i zrównoważony rozwój. Premiera wyników miała miejsce podczas 8. Targów CSR.
Jakie zmiany są konieczne, aby biznes skutecznie odpowiedział na kryzys klimatyczny? Czy eliminując plastik z opakowań, ocalimy świat? Na te pytania odpowiedzą panelistki i paneliści 8. Targów CSR online, które rozpoczną się 5 października. Tegoroczna edycja największego w Polsce wydarzenia poświęconego społecznej odpowiedzialności biznesu potrwa 5 dni.
9 września, w warszawskim Teatrze Syrena, odbyła się XXIII Gala Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku”, w czasie której wyłoniono 11 laureatów – firm, które w 2019 roku zrealizowały najciekawsze projekty społeczne. Dodatkowo, przyznano 6 wyróżnień specjalnych dla społecznych inicjatyw mających na celu przeciwdziałanie skutkom pandemii COVID-19. Wydarzenie zostało objęte patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu.