Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
19 sierpnia w Świnoujściu odbyła się 3. edycja wydarzenia „Czysty Bałtyk”, w trakcie którego uczestnicy posprzątali plaże morza Bałtyckiego z odpadów i wzięli udział w edukacyjnych warsztatach dotyczących recyklingu. Partnerem strategicznym akcji już po raz trzeci jest sieć Biedronka, a jej zaangażowanie w sprzątanie nadbałtyckich plaż to ostatni etap projektu „ekoWakacje z Biedronką”.
Siedemnasta edycja Rankingu Odpowiedzialnych Firm zakończyła się wręczeniem nagród w siedzibie Akademii Leona Koźmińskiego. W tym roku w ROF wzięło udział ponad 70 firm, a zainteresowanie nim wyraziło przeszło 100 przedsiębiorstw. Ostatecznie do głównego zestawienia zakwalifikowało się więcej niż 60 firm, a pierwszą pozycję w tym gronie zajął BNP Paribas Bank Polska, który jako jedyna firma uzyskał komplet możliwych do zdobycia punktów.
Wraz ze Światowym Dniem Konsumenta, obchodzonym 15 marca, rozpoczyna się druga edycja kampanii edukacyjnej Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych, mająca na celu zachęcić konsumentów do podejmowania decyzji żywieniowych w sposób bardziej świadomy. Ułatwiają to oznaczenia Nutri-Score, obecne na coraz większej liczbie produktów spożywczych.
Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka otrzymała najwyższe oceny od CDP Disclosure Insight Action za wyniki i przejrzystość w raportowaniu w zakresie walki ze zmianami klimatycznymi, bezpieczeństwa wodnego i walki z wylesianiem. Grupa Jerónimo Martins już trzeci rok z rzędu jest pierwsza na świecie w sektorze handlowym. Ocena objęła ponad 18,7 tys. firm, które stanowią połowę globalnej kapitalizacji rynkowej. Biedronka, partner strategiczny FOB, poprzez szereg swoich proekologicznych działań, ma istotny udział w uzyskanym wyniku Grupy Jerónimo Martins.
Sieć Biedronka od 1 stycznia 2023 roku wprowadziła do swoich sklepów rozwiązania realizujące zapisy unijnej dyrektywy Omnibus, której celem jest dostarczenie klientom precyzyjnej informacji na temat cen produktów objętych promocjami.
Fundacja Biedronki w ramach programu „Żywnościowy SOS” przekazała 80 organizacjom pomocowym e-Kody na zakupy do sklepów sieci Biedronka. Celem akcji jest wzmocnienie instytucji oferujących pomoc żywnościową lub schronienie najbardziej potrzebującym, tak by podmioty te miały większe możliwości udzielania wsparcia w czasie kryzysu. Łączna wartość programu przekracza 5 milionów złotych.
Paczki świąteczne dla pracowników i ich dzieci oraz zasilenia e-kodów pracowniczych to tradycyjne pakiety świąteczne, które sieć Biedronka przekazuje swoim pracownikom przed Świętami Bożego Narodzenia. W tym roku firma przeznaczy na nie prawie 80 mln złotych. Łącznie Biedronka w tym…
Trzecia wirtualna edycja organizowanego przez CSR Europe SDG Summit ma na celu zjednoczyć przedsiębiorstwa, europejskich liderów_ki i przedstawicieli_ki społeczeństwa obywatelskiego w celu przyspieszenia działań na rzecz neutralności klimatycznej i przyjęcia integracyjnego podejścia do zielonej i cyfrowej transformacji.
CSR Europe’s third virtual edition of the European SDG Summit will unite businesses, European leaders, and representatives of civil society to accelerate action towards climate neutrality and the adoption of an inclusive approach to the green and digital transition.
28-29 września br. w Centrum Konferencyjnym ADN w Warszawie odbędzie się konferencja „Czas na ESG!”, w ramach której Daniel Kiewra, menedżer projektów Forum Odpowiedzialnego Biznesu, opowie o ryzyku utraty konkurencyjności biznesu w obliczu kryzysu klimatycznego. Wydarzenie zostało objęte patronatem FOB.