Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Opis IKEA
Po pamiętnym 24 lutego 2022 roku, IKEA Retail w Polsce podjęła szereg działań, dzięki którym pomoc otrzymało prawie 230 tys. osób (w Polsce i Ukrainie). Firma kontynuuje w tym roku projekty na rzecz osób, które musiały opuścić swoje domy i znalazły schronienie w Polsce i chce ich wesprzeć m.in. w zdobyciu zatrudnienia, nauce języka, integracji dzieci i młodzieży oraz ustabilizowaniu sytuacji życiowej, w tym znalezieniu nowego domu.
Konkurs grantowy IKEA „Zabawa to poważna sprawa” ma już 5 lat. Od czasu jego inauguracji, pluszaki zaprojektowane przez najmłodszych, pomogły wesprzeć 17 projektów, tym samym dotrzeć z pomocą do ponad 40 tys. osób.
IKEA Retail w Polsce kontynuuje program zaangażowania społecznego „Razem w Trosce o Dom”. Już trzeci rok z rzędu firma, wspólnie z Fundacją Ocalenie oraz Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, pomaga tworzyć lepszy i bezpieczny dom dla tych, którzy z różnych powodów go nie mają lub go stracili. Do tej pory trwale poprawiono sytuację życiową ponad 900 osób, a około 1100 otrzymało pomoc doraźną.
Zakończyła się druga edycja programu zaangażowania społecznego „Razem w Trosce o Dom” realizowanego przez IKEA Retail w Polsce we współpracy z Fundacją Ocalenie oraz Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Projekt pozwolił otoczyć opieką łącznie 192 osoby – dzieci i dorosłych poszukujących bezpiecznego domu lub zagrożonych jego utratą.
IKEA Industry, Volvo Trucks i Grupa Raben podpisały umowę o współpracy w zakresie zeroemisyjnego transportu towarów w Polsce. W ramach kontraktu, IKEA wprowadzi elektryczne samochody ciężarowe Volvo do obsługi wewnętrznych transportów w dwóch fabrykach IKEA Industry w Polsce. Operatorem transportowym w tym projekcie jest Grupa Raben.
23 września br. w Olivia Sky Club w Gdańsku odbędzie się V edycja GFKM Leadership Conference. W tym roku tematem przewodnim jest przywództwo włączające. W wydarzeniu wystąpi Miłosz Marchlewicz, menedżer w Forum Odpowiedzialnego Biznesu, który przedstawi dobre praktyki liderek i liderów biznesu w zarządzaniu różnorodnością w Polsce. Konferencja została objęta patronatem Karty Różnorodności.
IKEA Retail w Polsce we współpracy z UNHCR, Agencją ONZ ds. Uchodźców i UNICEF, Funduszem Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci, zaprojektowała i wyposażyła Blue Dots (Niebieskie Punkty). Są to centra wsparcia w Polsce oraz innych krajach zlokalizowane wzdłuż głównych przejść granicznych i szlaków tranzytowych.
Zakończyła się piąta edycja konkursu grantowego IKEA „Zabawa to poważna sprawa”. Wśród organizacji, które otrzymały tegoroczne wsparcie znalazły się: Fundacja Niezwyczajni z Józefowa, Fundacja dla Wolności z Warszawy oraz Młodzieżowy Ośrodek Pracy Twórczej z Dąbrowy Górniczej.
Centrum UNEP/GRID-Warszawa zaprasza instytucje i organizacje do podpisania i wsparcia „Manifestu #OnlyOneEarth w obronie naszej jedynej planety!”, przygotowanego z okazji międzynarodowych obchodów Światowego Dnia Środowiska.
IKEA z okazji Światowego Dnia Uchodźcy rusza z kampanią „Zobaczmy w każdym to, co najważniejsze”. Celem akcji jest przełamywanie uprzedzeń, błędnych przekonań i stereotypów na temat uchodźców i uchodźczyń.