Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Nabór działań z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju został przedłużony do 13 stycznia. Firmy zyskują dwa dodatkowe dni na rejestrację praktyk realizowanych w 2020 roku. Forum Odpowiedzialnego Biznesu udostępniło także “Mapę dobrych praktyk wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju”, która ma służyć jako inspiracja dla zgłaszających inicjatywy CSR. Formularz rejestracji dostępny jest na stronie odpowiedzialnybiznes.pl/raport2020/.
W ramach projektu #OdPOWIEDZialnie, koordynowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, powstało 17 odcinków poświęconych praktycznym aspektom prowadzenia działań z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Projekt jest realizowany we współpracy z partnerami strategicznymi FOB.
Z początkiem grudnia w Gdańsku przy ul. Równej 14 działalność rozpoczęła pralnia dla potrzebujących, w której swoje ubrania, koce czy okrycia będą mogły uprać osoby w kryzysie bezdomności. Pierwsza Pralnia Społecznie Odpowiedzialna, bo tak nazywa się nowo utworzone miejsce, miesięcznie obejmie opieką około 1000 osób. Inicjatorem działalności pralni jest marka Persil, która uruchomiła projekt razem z partnerami społecznymi: Towarzystwem im. św. Brata Alberta oraz Fundacją Społecznie Bezpieczni. Koordynacją ośrodka zajmują się obie organizacje społeczne, zaś marka zakupiła cały niezbędny sprzęt oraz przekazała roczny zapas środków piorących.
26 listopada odbyło się kolejne, tym razem w formule online, spotkanie Praktyków Różnorodności zatytułowane „Antykruchość, czyli jak budować odporność organizacji i jej ludzi w czasach pandemii”. Zaproszeni goście dyskutowali o tym, co składa się na odporność organizacji, jak w czasach pandemii wzmacniać resilience kadry zarządzającej, jak zwiększać odporność pracowników i jak dbać o to, by nie zagubili motywacji i poczucia przynależności.
Spotkanie Ambasadorów z przedstawicielami Forum Odpowiedzialnego Biznesu w październiku, zakończyło XVI edycję Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Tegoroczna edycja przeprowadzona w większości w formule online, była oparta o cztery ścieżki edukacyjne, w ramach których swoją wiedzę o społecznej odpowiedzialności biznesu pogłębiało 14 Ambasadorów i Ambasadorek CSR z 13 uczelni z całej Polski.
Firma Henkel rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię promocyjną produktów z linii Pro Nature, których opakowania pochodzą nawet w 100% z recyklingu. Od 1 października do 30 listopada będzie można wziąć udział w ogólnopolskiej Wielkiej Recykloterii z atrakcyjnymi nagrodami.
Kampania #RethinkFashion marki Perwoll została nagrodzona brązową statuetką Effie Award w kategorii Dobra Konsumpcyjne. To pierwsza nominacja i wyróżnienie firmy Henkel Polska w tym prestiżowym konkursie. Nagroda ta świadczy o docenieniu wysiłków marki Perwoll od lat pomagającej konsumentom dłużej cieszyć się ulubionymi ubraniami w myśl hasła „Nowe? Nie, wyprane w Perwollu”. Kampania #RethinkFashion to kolejna, kreatywna odsłona działań marki, która teraz zachęca także do odpowiedzialnej konsumpcji mody.
Henkel kolejny raz włączył się w pomoc dla najmłodszych. W ramach akcji „Wielka siła drobnych gestów” część dochodu ze sprzedaży produktów firmy Henkel zostanie przeznaczona na wsparcie programu „Pajacyk”. Akcja potrwa od 27 sierpnia do 30 września br.
Firma Henkel Polska otrzymała kolejne wyróżnienie w tegorocznym plebiscycie „Friendly Workplace”. Kapituła programu doceniła nowoczesne podejście do polityki personalnej i rozwoju pracowników oraz przekrojowe działania na rzecz tworzenia otwartego i przyjaznego środowiska pracy, w oparciu o szacunek i różnorodność.
Henkel Polska i Fundacja „Polki Mogą Wszystko” już po raz 13 przyznają stypendia naukowe wychowankom domów dziecka oraz podopiecznym rodzin zastępczych. W tegorocznej edycji wsparcie finansowe otrzyma 27 uczniów kończących 8 klasę szkoły podstawowej, którzy osiągają najlepsze wyniki w nauce lub wyróżniają się wybitnymi osiągnięciami w innych dziedzinach.