Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Firma Henkel Polska kontynuuje międzynarodową inicjatywę edukacyjną pod nazwą Świat Młodych Badaczy. Program powraca z nową, bogatszą w eksperymenty, stroną internetową oraz warsztatami w szkołach podstawowych. W Polsce realizowany jest od października 2016 roku, w 2020 r. w odsłonie online. Jego celem jest rozbudzenie wśród dzieci zainteresowania naukami ścisłymi i przyrodniczymi.
Marka zainicjowała otwarcie we Wrocławiu kolejnej Pralni Społecznie Odpowiedzialnej oraz pomaga ośrodkom pomocy dla samotnych mam.
Firma podsumowała, że od 2020 r. polscy pracownicy złożyli 336 projektów na rzecz lokalnych społeczności na łączną kwotę ponad 3,9 mln złotych.
Marka Perwoll, należąca do firmy Henkel, podjęła współpracę z programem Top Model. Duet powstał z myślą o edukacji i budzeniu świadomości w zakresie odpowiedzialnej mody.
Dzięki nowej inwestycji Centrum Pomocy Dzieciom stanie się Zielonym Centrum – placówką, która dba o dzieci, ale też o środowisko.
Zakończyła się VII edycja Kongresu Różnorodności, jednego z kluczowych wydarzeń CSR w Polsce. W tym roku prelegenci i uczestnicy Kongresu zastanawiali się, jak wzmacniać ludzi i organizacje rozbite kryzysem pandemii. Zgodzili się co do tego, że kluczowe są tu uważność na drugiego człowieka, dostrzeganie jego indywidualnych potrzeb oraz rozmowa jako podstawowe narzędzie dostępne ludziom do budowania wspólnoty i więzi. Z debaty wynikło ponadto wspólne przekonanie, że pandemia zmieniła nasz świat nieodwołalnie, a różnorodność i inkluzja to wartości, które pomagają nam szybciej się w nim odnaleźć. Organizatorami Kongresu byli Henkel Polska oraz firma BETTER.
Rośnie zapotrzebowanie konsumentów na inne niż plastik materiały do produkcji przedmiotów, takich jak jednorazowe plastikowe kubeczki czy talerzyki. Funkcjonalność odgrywa tutaj kluczową rolę, ponieważ oczekuje się, że materiały, takie jak np. papier, będą zachowywały się w użytkowaniu tak samo, jak te stosowane dotychczas. Odpowiedź na te oczekiwania przynosi technologia EPIX opracowana przez Henkel Adhesives Technologies
W partnerstwie z Fundacją Nasza Ziemia firma Henkel Polska zapoczątkowała kampanię edukacji ekologicznej skierowaną do uczniów szkół podstawowych. Tematem wiodącym jest segregacja odpadów. Obecnie trwa rekrutacja szkół. Każda szkoła, która zgłosi się do programu, otrzyma bezpłatnie komplet materiałów dydaktycznych do przeprowadzenia lekcji o recyklingu
Henkel Polska kolejny rok z rzędu otrzymał Certyfikat HR Najwyższej Jakości od Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. Tegoroczna nagroda ma specjalne znaczenie – potwierdza, że Henkel w trudnych czasach pandemii stanął na wysokości zadania jako wiarygodny pracodawca, który dba o bezpieczeństwo i komfort pracowników oraz o ich rozwój.
Nabór działań z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju został przedłużony do 13 stycznia. Firmy zyskują dwa dodatkowe dni na rejestrację praktyk realizowanych w 2020 roku. Forum Odpowiedzialnego Biznesu udostępniło także “Mapę dobrych praktyk wspierających realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju”, która ma służyć jako inspiracja dla zgłaszających inicjatywy CSR. Formularz rejestracji dostępny jest na stronie odpowiedzialnybiznes.pl/raport2020/.