Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Coca-Cola na swojej stronie na Facebooku poinformowała, że przekaże wodę i inne napoje wszystkim 21 szpitalom zakaźnym w całej Polsce.
Czwarty tekst z cyklu artykułów edukujących w zakresie Celów Zrównoważonego Rozwoju, będący jednocześnie inspiracją dla firm do zgłaszania działań CSR i dotyczących zrównoważonego rozwoju do Raportu ,,Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, został poświęcony partnerstwu na rzecz realizacji celów.
Coca-Cola i MIT Enterprise Forum CEE będą przyciągać do Polski najlepsze startupowe technologie z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Dla firm systemu Coca-Cola to szansa na dotarcie do innowacyjnych rozwiązań, zaś dla startupów to możliwość współpracy z firmą, której produkty docierają do blisko 590 milionów konsumentów w ponad 200 krajach.
Zakończyła się druga tura przekazywania gminom żółtych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. W ramach tegorocznej odsłony akcji do gmin z całej Polski trafiło kolejne 640 koszy. Łącznie już 55 gmin z całego kraju otrzymało od Coca-Cola blisko 1300 żółtych pojemników na tworzywa sztuczne. Od początku akcji w sierpniu 2018 zebrano do nich 150 ton odpadów. Działania są realizowane w ramach globalnej ambicji „Świat bez Odpadów”.
Zmiana technologii pakowania puszek jest związana z globalną ambicją Coca-Cola – „Świat bez Odpadów”, w ramach której firma chce zbierać, poddawać recyklingowi i ponownie wykorzystywać wszystkie swoje opakowania.
21 października odbyło się kolejne spotkanie członków Rady Odpowiedzialnego Przywództwa. Gospodynią wydarzenia była Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu Orange Polska, a gościem specjalnym był Henryk Wujec – działacz społeczny i opozycyjny.
Ukazały się kolejne rekomendacje przedstawicieli biznesu, działających w ramach Rady Odpowiedzialnego Przywództwa. Gremium ekspertów podjęło temat dialogu oraz Celów Zrównoważonego Rozwoju, oraz wypracowało wskazania odnoszące się do tych zagadnień. Rada to projekt Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz firm partnerskich stowarzyszenia.
25 września Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju rozpoczął kampanię „Odpowiedzialny konsument”. W ramach kampanii upowszechniane są broszury informacyjne i animacje opracowane przez ekspertów Grupy Roboczej ds. Konsumenckich, do której należą przedstawiciele organizacji społeczeństwa obywatelskiego, instytucji publicznych, firm oraz uczelni.
Prestiżowy globalny ranking Dow Jones Sustainability Index 2019 ogłosił firmę Coca-Cola HBC liderem pod względem zrównoważonego rozwoju wśród producentów napojów w Europie. Po raz szósty w ciągu siedmiu lat firma zajęła najwyższą pozycję w indeksie, a dziewiąty rok z rzędu znalazła się w pierwszej trójce światowych i europejskich firm produkujących napoje.
Coca-Cola opublikowała dane dotyczące wpływu społeczno-ekonomicznego w Polsce w raporcie zrównoważonego rozwoju za 2018 rok. Przedstawiają one wyniki systemu firm Coca-Cola w Polsce oraz kierunki dalszego rozwoju portfolio i biznesu. Pokazują także efekty prowadzonych przez firmy programów, które pomagają w rozwiązaniu problemów środowiskowych i społecznych.