Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Polacy uważają zmiany klimatyczne za największe wyzwanie współczesnego świata, a od biznesu oczekują większego zaangażowania w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju. Zdrowie i jakość życia (Cel 3) to – w opinii Polaków – cel Agendy 2030, na który każdy z nas ma największy wpływ. Takie główne wnioski płyną z badania Research Collective, przeprowadzonego na zlecenie CSR Consulting oraz Banku BNP Paribas w ramach partnerstwa w Kampanii 17. Celów. Wyniki nie są zaskoczeniem, ale dobitnie pokazują, że o sposobach na walkę z najważniejszymi problemami świata trzeba mówić więcej i głośniej. Dlatego Bank BNP Paribas kolejny raz przybliża tematykę Celów Zrównoważonego Rozwoju, podkreślając pozytywny wpływ ich realizacji na przyszłość planety i jej mieszkańców.
Fundacja BNP Paribas będzie jeszcze ściślej współpracować z Fundacją Ocalenie, której nadrzędnym celem jest pomoc migrantom i migrantkom w budowaniu nowego życia w Polsce. Nawiązanie partnerstwa strategicznego to kolejny krok we wspólnych działaniach obu organizacji. Kooperacja rozpoczęła się w 2016 roku.
W związku z sytuacją epidemiczną, Fundacja BNP Paribas podjęła decyzję o przedłużeniu rekrutacji do tegorocznej edycji programu stypendialnego Klasa. Młodzież z małych miast i wsi otrzyma na złożenie odpowiednich dokumentów dodatkowe dwa tygodnie. Termin mija 30 kwietnia.
Z okazji Dnia Konsumenta przypominamy raport z badania „Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego”, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Bank BNP Paribas rozpoczął program „Gdzie są nasze Patronki?”, w którym zachęca szkoły do przyjmowania nazwisk patronek jednocześnie przybliżając losy niezwykłych kobiet. Placówki, które wezmą udział w akcji, będą miały szansę na przystąpienie do konkursu i powalczenie o grant.
W Polsce niespełna 20% dużych firm oferuje programy wolontariatu pracowniczego. To zaskakujące, biorąc pod uwagę, że badania potwierdzają jego niezwykły wpływ na życie firmy czy organizacji i na zatrudnione w niej osoby.
Bank BNP Paribas został tytularnym partnerem tegorocznej czwartej edycji Kraków Green Film Festival. Od teraz, przez najbliższe trzy lata, będzie się on odbywał pod nazwą BNP Paribas Green Film Festival.
Bank BNP Paribas od lat jest aktywny w działaniach na rzecz swojego otoczenia. Angażuje się w działania dla lokalnych społeczności oraz wspiera osoby z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym. W ramach przeciwdziałania zmianom klimatu, Bank ogranicza finansowanie sektorów wysoko emisyjnych, wspierając transformację energetyczną, minimalizując negatywny wpływ działalności operacyjnej na środowisko oraz promując eko-postawy wśród pracowników, klientów i kontrahentów. Obecnie podejmuje kolejne działania na rzecz budowy odpowiedzialnych postaw poprzez wspieranie realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju, które stały się motywem przewodnim nowej kampanii banku.
Na problem braku jednolitych standardów zwraca uwagę Marzena Strzelczak, prezeska i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Już po raz dziewiętnasty 50. tegorocznych ósmoklasistów będzie miało szansę rozpocząć naukę w najlepszych liceach Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Szczecina i Gdyni. Rekrutacja do programu potrwa do 15 kwietnia 2021 r.