Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Otwarci na dobro to inicjatywa Auchan Retail, która na przełomie września i października odbywa się we wszystkich krajach, w których Auchan prowadzi swoją działalność. Przez cały miesiąc, we wszystkich sklepach Auchan w całej Polsce odbędą się zbiórki żywności na rzecz potrzebujących oraz promowanie idei zdrowego odżywiania oraz wolontariatu pracowniczego.
W dniach 5 – 18 sierpnia br. w sklepach Auchan będzie można wymienić stary plecak szkolny na nowy. Klienci, którzy przyniosą stary plecak szkolny lub tornister do Punktu Obsługi Klienta otrzymają bon na zakup nowego ze zniżką. Stare plecaki w dobrym stanie będą wykorzystane ponownie, natomiast nienadające się do użytku zostaną poddane recyklingowi. Zebrane plecaki przekazane zostaną na rzecz akcji gospodarki o obiegu zamkniętym „Stare na nowe”.
Auchan Retail Polska świętując 25-lecie obecności na polskim rynku po raz kolejny angażuje się w pomoc dla najbardziej potrzebujących dzieci i młodzieży. Z okazji jubileuszu firmy, Fundacja Auchan na rzecz młodzieży zorganizowała specjalny urodzinowy nabór projektów na rzecz zdrowia i zdrowego odżywiania, które zgłaszane są przez lokalne stowarzyszenia i fundacje współpracujące ze sklepami sieci na terenie całej Polski. W jubileuszowej edycji dofinansowanie otrzymało 11. z nich. Łączna wartość przyznanych dotacji to prawie 100 tys. euro, pomocą objętych zostanie prawie 5 tys. beneficjentów.
Auchan Retail Polska inwestuje w energooszczędne rozwiązania i technologie na rzecz zmniejszenia śladu węglowego, wpisując się w transformację energetyczną Auchan w skali globalnej. W projekcie #Auchan2022 zaplanowane zostało obniżenie zużycia energii elektrycznej o 25% w latach 2014 – 2022 oraz zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla w transporcie towarów. W podsumowaniu roku 2020 Auchan Retail Polska odnotowała redukcję zużycia energii o 13 000 000 kWh, co oznacza mniejszą o 4 490 ton emisję CO2. W roku 2022 100% wykorzystywanej przez Auchan Retail Polska energii nie będzie pochodzić z węgla – Auchan Retail Polska przechodzi na zieloną energię.
Auchan Retail Polska z okazji Światowego Dnia Oceanów realizuje kampanię edukacyjną – skierowaną do klientów i pracowników sieci – uświadamiającą, że to od dzisiejszych decyzji konsumenckich zależy przyszłość mórz i oceanów. Firma zachęca do podejmowania świadomych, dobrych dla środowiska wyborów. Symbolem kampanii w Auchan jest tuńczyk, jedna z najważniejszych ryb w połowach światowych.
Realizując swoją strategię CSR, Auchan Retail Polska wprowadza testowy projekt – Nowe Życie by Auchan oparty na gospodarce obiegu zamkniętego. W pięciu hipermarketach sieci na terenie Polski klienci mogą, oprócz dostępnych już kolekcji odzieżowych, takich jak np. marki własnej InExtenso, kupić używane, sprawdzone, czyste i posortowane ubrania innych, znanych marek w opcji “second hand” w atrakcyjnych cenach.
Auchan Retail Polska zaprasza na konferencję prasową online z okazji 25-lecia swojej obecności na polskim rynku, która odbędzie się 21 kwietnia (środa) 2021 r., o godz. 10.00.
Podczas premiery największego w Polsce przeglądu CSR, Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki” oficjalnie do grona partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu dołączyły firmy: Allegro.pl, Auchan Retail Polska, LW Bogdanka SA, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A., Walstead Central Europe.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rodzin wielodzietnym firma Auchan umożliwia posiadaczom Karty Dużej Rodziny stworzenie Konta Skarbonka Dużej Rodziny.
Firma Auchan Retail Polska podjęła decyzję o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego oraz wyeliminowaniu ich ze wszystkich produktów marki własnej zawierających w swoim składzie jaja świeże i przetworzone do roku 2025.