Kim jesteśmy
Współpraca
Promocja
Baza wiedzy
Sieć Auchan Retail Polska uzyskała pierwszą gwiazdkę Lean&Green – certyfikat przyznawany w międzynarodowym programie redukcji emisji CO2 dla sektora logistyki – w uznaniu efektów usprawnień wprowadzonych przez firmę w latach 2017-2020 w ramach reorganizacji sieci dystrybucji i wykorzystania magazynów w Wolborzu i Mszczonowie. Przeprowadzone procesy optymalizacyjne przełożyły się na zmniejszenie emisji CO2 o 20,48%. Tym samym sieć w wymierny sposób potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz realizacji celów z obszaru zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza redukcji śladu węglowego.
49 944 maskotek Julka Bobra sprzedanych podczas przedświątecznej akcji charytatywnej, zorganizowanej przez Auchan w grudniu 2021 r. na rzecz 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę przełożyło się na darowiznę w wysokości 249 720…
Już po raz kolejny w okresie przedświątecznym Auchan angażuje się w działania na rzecz potrzebujących dzieci i młodzieży. W sklepach sieci pojawiają się „charytatywne choinki”, na których dzieci znajdujące się pod opieką lokalnych organizacji mogą zawieszać na kartkach swoje życzenia, informacje o tym czego pragną, co chciałyby dostać w prezencie. Te dziecięce marzenia mogą spełnić klienci i pracownicy sklepów kupując wybrany prezent.
Auchan Retail Polska z troską podejmuje liczne działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami – zarówno klientów sieci jak i jej pracowników. Firma realizuje program „Równe szanse w zatrudnieniu” i zachęca sklepy do zatrudniania osób o różnym stopniu niepełnosprawności – dziś to już 529 pracowników sieci na różnych stanowiskach.
Firmy PepsiCo Polska oraz francuska sieć hipermarketów Auchan w ramach wspólnego partnerstwa na rzecz ochrony środowiska postawiły urządzenie do odzysku jednorazowych opakowań po napojach – plastikowych butelek oraz nakrętek z tworzywa sztucznego.
Całkowity dochód ze sprzedaży każdej maskotki przekazany zostanie na wsparcie 116 111 − telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę
Z okazji Światowego Dnia Żywności Fundacja Auchan ogłosiła pierwszy, międzynarodowy nabór projektów, pod hasłem #łączynastocodobre. W ramach tej inicjatywy można zgłaszać innowacyjne projekty na rzecz dostępu do zdrowej żywności, która jest jednocześnie czynnikiem wzmacniania więzi społecznych.
Statystyki dotyczące marnowania żywności w Polsce są alarmujące. Rocznie wyrzucamy 4,8 mln ton żywności. Kluczem do przezwyciężenia tego problemu jest edukacja konsumentów oraz rozwiązania wspierające ich w bardziej zrównoważonych decyzjach zakupowych.
Auchan Retail Polska w zgodzie ze strategią zrównoważonego rozwoju przystępuje do European Chicken Commitment, europejskiej inicjatywy, której celem jest poprawa dobrostanu kurcząt mięsnych. Tym samym Auchan zobowiązuje się do podjęcia konkretnych działań, których efektem będzie poprawa losu kurcząt. Od 2026 r. produkty marki własnej Auchan: świeże, mrożone oraz produkty przetworzone będą spełniały wszystkie zobowiązania tej inicjatywy.
Sklepy Auchan dołączają do kampanii Too Good To Go w ramach Dnia Świadomości o Stratach i Marnowaniu Żywności ONZ 29 września. Wraz z Bankami Żywności i największymi markami spożywczymi Auchan będzie edukować na temat różnic w datach ważności. W ramach kampanii w sklepach Auchan znajdą się specjalne materiały ułatwiające konsumentom poprawne rozumienie dat ważności i ograniczanie marnowanie wciąż dobrych produktów.