Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Z okazji 32. Finału WOŚP na licytacje Grupy Amica trafiło pięć podwójnych zaproszeń na włoskie warsztaty kulinarne i wycieczkę po fabryce oraz magazynie wysokiego składowania wiodącego europejskiego producenta sprzętu AGD.
Grupa Amica ponownie ufundowała bezpłatny dostęp do „Pulsu Biznesu” dla studentów oraz wykładowców Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Inicjatywa ma wspierać specjalistów ze środowiska biznesowego.
Amica wprowadza kogenerację do swojego procesu produkcyjnego w celu zredukowania wpływu na środowisko i zwiększenia efektywności energetycznej. Inwestycja przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2 o 5 076,59 Mg rocznie, co stanowi znaczący krok w kierunku ograniczania śladu węglowego.
Amica zorganizowała aukcje na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Firma wystawiła na licytację zaproszenia na wycieczkę po fabryce i warsztaty kulinarne.
Grupa Amica w ramach swoich działań w dziedzinie zrównoważonego rozwoju zdecydowała się na upcycling bannerów reklamowych, które zamiast trafić do utylizacji, zostały przerobione na funkcjonalne popularne torby – nerki. To pierwsza tego typu inicjatywa producenta sprzętu AGD.
Redakcja „Rzeczpospolitej” postanowiła nagrodzić pracodawców, którzy najlepiej poradzili sobie z aktualnymi wyzwaniami. Wśród laureatów konkursu znalazła się Grupa Amica, doceniona za wdrożenie rozwiązań ESG.
16 oraz 17 listopada w Katowicach odbyła się uroczysta Gala Finałowa programu Symbol 2023, który już po raz trzynasty wyłonił liderów swoich branż. Decyzją Kapituły Programu, Grupa Amica uzyskała tytuł Symbolu ESG 2023 i tym samym, sięgnęła po ten tytuł już po raz czwarty. Nagroda została przyznana za aktywność i innowacyjność w obszarze zrównoważonego rozwoju.
We wrześniu 2023 r. rozpoczęła się pierwsza edycja Amica Sports Challenge. Wyzwanie było skierowane do wszystkich pracowników i pracownic Grupy Amica z polskich i zagranicznych oddziałów. W akcji wzięło udział ponad 400 osób, co pozwoliło na zebranie 75 tysięcy złotych, które zostały przekazane na działalność charytatywną.
Kształtowanie dobrych nawyków, profilaktyka zdrowotna i badania w ramach programu AmiCare – to przykładowe działania, regularnie podejmowane przez markę Amica na rzecz zdrowia psychicznego i fizycznego pracowników. W trakcie trwającego Miesiąca Świadomości Raka Piersi firma zorganizowała badania radiologiczne USG piersi oraz warsztaty z zakresu instruktażu samobadania piersi.
16 października obchodzony jest Światowy Dzień Żywności. Święto ma na celu zwiększenie świadomości na temat globalnych problemów żywnościowych i wzmocnienie poczucia solidarności w walce z głodem i niedożywieniem. Taki sam cel przyświeca projektowi edukacyjnemu „Lodówka na Medal”, w który zaangażowała się Grupa Amica wraz z partnerami.