Zwrotne kubki na stadionie Legii

Metryka praktyki

Firma: Grupa Żywiec,
Branża: FMCG,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Zero waste
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu
- Cel 17 - Partnerstwo na rzecz celów

Królewskie, jedna z marek Grupy Żywiec, wspólnie z Legią Warszawa wprowadziło na stadionie na Łazienkowskiej plastikowe kubki wielokrotnego użytku, które całkowicie zastąpiły plastikowe kubki jednorazowe. Nowe rozwiązanie jest w stu procentach zero waste. Ogranicza ilość śmieci i pomaga zachować czystość na stadionie, doskonale wpisując się w rosnące na znaczeniu trendy pro-środowiskowe.

Podczas jednego meczu Grupa Żywiec sprzedaje setki a nawet tysiące piw, które do niedawna podawano w jednorazowych kubkach plastikowych. Dzięki wprowadzeniu kubków wielokrotnego użytku ograniczono produkcję odpadów plastikowych.

Jednym z celów Grupy Żywiec w obszarze zamykania obiegu gospodarki jest maksymalne ograniczenie produkcji plastikowych odpadów. Kubki, w których piwo jest serwowane na eventach są jednym z głównych źródeł plastikowych śmieci w firmie, dlatego od kilku lat prowadzone są działania mające na celu ograniczenie tych odpadów, głównie za pomocą wprowadzania kubków zwrotnych.

https://drugastronaz.pl/kubki-zwrotne/