Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W ramach globalnej strategii różnorodności firmy PwC powstał w Polsce zespół, którego zadaniem jest promowanie, wspieranie i inicjowanie działań na rzecz różnorodności w zakresie płci, wieku, kultury, narodowości i religii pracowników. W skład Zespołu ds zarządzania różnorodnością wchodzą osoby na różnych szczeblach firmy i reprezentujące różne działy, pracami Zespołu kieruje osoba z najwyższego szczebla kierownictwa firmy – partner zarządzający drugim co do wielkości działem w polskiej firmie (Działem Doradztwa Podatkowego).Rozwiązaniami funkcjonującymi w firmie są: elastyczny czas pracy, zmniejszony wymiar czasu pracy np po urlopie macierzyńskim – powrót do firmy na część etatu, telepraca wiążąca się z zapewnieniem infrastruktury teleinformatycznej (telefon komórkowy, laptop, terminal Blackberry), możliwość przeniesienia pracy do innego biura lub do innego działu czy zespołu firmy. Elementem rozwoju różnorodności w firmie są również programy rozwojowe. Ich celem jest szkolenie odpowiednich kompetencji przywódczych i uwrażliwienie społeczne poprzez pracę w projektach z zakresu CSR.
Efekty prac wewnętrznych Zespołu regularnie mierzone są poprzez poziom satysfakcji wszystkich pracowników. Jednym z kluczowych czynników sukcesu jest wskaźnik liczby kobiet i mężczyzn na poszczególnych stanowiskach, który jest regularnie mierzony i analizowany. Obecnie spośród trzech partnerów zarządzających największymi działami w firmie dwóch to kobiety.
W ramach działań Zespołu planowane jest spotkanie warsztatowe dotyczące różnic w sposobach pracy i zarządzania wśród kobiet i mężczyzn. Jego celem będzie uświadomienie pracownikom, że różnorodność nie musi być problemem, a dobrze wykorzystana może stać się dużym atutem organizacji.