Zielony Rok – UPC Polska

Metryka praktyki

Firma: UPC Polska,
Branża: Telekomunikacja,
Obszar tematyczny:
Kategoria:
Dokument źródłowy: Raport 2009
UPC realizuje program ochrony środowiska UPC Climate Challenge. Jedną z jego inicjatyw jest Zielony Rok 2009, projekt edukacji ekologicznej pracowników w zakresie ograniczania emisji CO2  oraz angażowanie ich w działania proekologiczne.W ramach projektu zostały zrealizowane następujące inicjatywy: stworzenie razem z pracownikami projektu Zielonego Kalendarza UPC 2009, akcja „Oszczędzaj energię. Pokaż, że jesteś na tak!” promująca wyłączanie niepotrzebnych świateł oraz urządzeń z trybu stand-by, warsztat „Jak  oszczędzać środowisko i własne pieniądze”, quiz Climate Challenge, który sprawdza i poszerza wiedzę z zakresu ekologii, publikacja informacji o tematyce ekologicznej w cyklicznym newsletterze i  biuletynie firmowym, udział pracowników i ich rodzin w aktywnościach związanych z ekologią podczas pikników rodzinnych UPC w całej Polsce oraz zachęcenie pracowników do ograniczenia emisji CO2 poprzez firmowy kalkulator emisji CO2.

Podczas projektu przeprowadzano ankiety oceniające poszczególne jego elementy oraz prowadzono statystyki udziału: 89% pracowników uważa, że „Zielony Rok” to potrzebna inicjatywa, dzięki informacjom z Zielonego Kalendarza UPC 57% badanych przykłada większą wagę do kwestii ochrony środowiska, dzięki akcji „Oszczędzaj energię. Pokaż, że jesteś na tak!” 81% badanych częściej wyłącza światło, a 61% częściej wyłącza urządzenia z trybu stand-by. W quizach Climate Challenge wzięło udział ok. 77% pracowników.