Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W „Zielonym Domu” wykorzystano asortyment dostępny w sklepach IKEA w celu zademonstrowania, jak można urządzić energooszczędne mieszkanie, również poprzez odpowiednie ustawienie mebli i stosowanie rozwiązań wnętrzarskich. Klienci odwiedzający „Zielony Dom” poznają zasady dotyczące ochrony środowiska, przygotowane przy merytorycznym wsparciu WWF. Dzięki poradom ekspertów mogą dowiedzieć się, jak zmniejszyć swój wpływ na środowisko w codziennym życiu poprzez odpowiednie urządzenie wnętrza, wybór produktów dla domu i styl życia oraz jak obniżyć przy okazji rachunki za energię i wodę. By zachęcić do tego także swoich pracowników, IKEA podarowała każdemu z nich ekopakiet zawierający zestaw świetlówek energooszczędnych oraz film Ala Gore’a „Niewygodna prawda”. Ponadto w ramach zachęcania do zmniejszania emisji CO2 blisko 1800 pracowników sklepów IKEA otrzymało od firmy rowery.
Realizacja projektu „Zielony dom” oraz podarowanie pracownikom rowerów wraz z ekopoakietem kosztowały około 1,1 mln zł. W przyszłości planowane jest otwarcie podobnych ekspozycji w każdym sklepie IKEA w Polsce, stworzenie strony internetowej będącej poradnikiem urządzania wnętrz w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz umożliwienie klientom sprawdzenia w „Zielonych domach”, jaki wpływ na środowisko ma codzienny tryb życia i urządzenie domu.