Wymiana używanych smartfonów

Metryka praktyki

Firma: T-Mobile Polska,
Branża: Telekomunikacja,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Gospodarka w obiegu zamkniętym
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu
- Cel 9 - Innowacyjność, przemysł, infrastruktura

Świat elektroniki rozwija się w błyskawicznym tempie. Dzięki temu każdego roku można korzystać z coraz to wygodniejszych i lepiej dostosowanych do naszych preferencji rozwiązań. Jednocześnie oznacza to jednak, że liczba produkowanych urządzeń wciąż rośnie.

Pogodzenie interesów konsumentów i potrzeb planety nie jest zatem proste. Dlatego T-Mobile już w zeszłym roku wystartował z akcją sprzedaży używanych smartfonów (Smarfon Re:generacja).

W 2021 swoją premierę miał projekt zachęcający do porządków w domowych szufladach – każdy klient, który przyniósł do salonu używany sprzęt mógł liczyć na atrakcyjną ofertę odkupu, a dodatkowo otrzymywał gwarancje, że jego stary sprzęt zyska nowe życie i trafi do nowego użytkowania bądź zostanie przeznaczony na komponenty w procesie produkcji.

Efektywność praktyki firma mierzy poprzez ilość odkupionych telefonów (akcja trade-in) oraz ilość sprzedanych telefonów z drugiej ręki (Smartfon Re:Generacja).Główną korzyścią płynącą z inicjatywy jest wydłużenie cyklu życia produktu oraz edukacja klientów w kwestii działań proekolgicznych.