Wyborcza Kobiet

Metryka praktyki

Firma: Grupa Agora,
Branża: Media,
Obszar tematyczny: Prawa człowieka
Kategoria: Kobiety w biznesie
Dokument źródłowy: Raport 2018

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 10 - Mniej nierówności
- Cel 5 - Równość płci

Międzynarodowy Dzień Kobiet był doskonałą okazją do tego, aby „Gazeta Wyborcza” (Grupa Agora) i serwis Wyborcza.pl mogły ponownie podkreślić, jak ważny jest temat równości kobiet i mężczyzn. W Agorze kobiety stanowią ponad połowę zespołu oraz znaczną część redakcji „Gazety Wyborczej”.

W weekend poprzedzający Dzień Kobiet – 3 marca 2018 r. z „Gazetą Wyborczą” ukazał się „Magazyn Świąteczny”, którego autorkami i bohaterkami były wyłącznie kobiety.

W „Wyborczej Kobiet”, specjalnym wydaniu dziennika z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet redakcja dziennika pokazała kobiecy sposób patrzenia na świat – czytelnicy dowiedzieli się, jak kobiety rozwiązują problemy, co je inspiruje i skąd biorą siłę do zmieniania rzeczywistości. Dziennikarka Dominika Wielowieyska napisała o tym, jak urządziłaby współczesną Polskę, a Anne Applebaum w rozmowie z Dorotą Wysocką-Schnepf opowiedziała o nowej książce „Czerwony Głód” i o sytuacji w polskiej polityce zagranicznej.

W wydaniu znalazły się również: wywiad Justyny Dąbrowskiej z Magdaleną Tulli o tym, jak próbować rozpocząć dialog z bliskimi, którzy mają odmienne od nas poglądy polityczne, raport o życiu kobiet w Polsce i poradnik, jak nie dać się wiosennemu przemęczeniu.

Wydanie „Gazety Wyborczej” z 3 marca 2018 r. wspierała promocja w internecie (media społecznościowe, Wyborcza.pl), w telewizji (TVN, stacje tematyczne, Polsat), w radiu (Radio TOK FM, RMF FM, RMF Classic, Chilli Zet, Radio Kolor) oraz na ekranach reklamy zewnętrznej Platform Channel, a także autopromocja.

Efekty to przede wszystkim liczba sprzedanych egzemplarzy dziennika i wizyt na Wyborcza.pl, a także interakcji w mediach społecznościowych. Rozpowszechnianie płatne Gazety Wyborczej tego dnia wyniosło 138.765 egzemplarzy.

W efekcie, przedstawiono kobiecy punkt widzenia na najważniejsze tematy oczami wybitnych autorek i bohaterek: Naomi Alderman, Anne Applebaum, Maja Berezowska, Agata Brucko-Stępkowska, Beata Chomątowska, Anna Ciarkowska, Sylwia Czubkowska, Justyna Dąbrowska, Emma González, Ewa Ivanova, Emilia Konwerska, Margit Kossobudzka, Aleksandra Lipczak, Zuzanna Radzik, Joanna Scheuring-Wielgus, Stone, Justyna Suchecka, Natalia Szostak, Anna Śmigulec, Teresa Torańska, Magdalena Tulli, Dominika Wielowieyska, Dorota Wodecka, Dorota Wysocka-Schnepf.

Planowane są kolejne wydania.

https://www.agora.pl/wyborcza-kobiet-specjalne-wydanie-magazynu-swiatecznego-stworzone-przez-kobiety