Wybieraj Świadomie

Metryka praktyki

Firma: Geotrans,
Branża: Recykling,
Obszar tematyczny: Środowisko
Kategoria: Ekoprodukty
Dokument źródłowy: Raport 2021

Cele Zrównoważonego Rozwoju

Praktyka realizuje cele:
- Cel 12 - Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Cel 13 - Działania w dziedzinie klimatu

Działając na rzecz ograniczenia ilości zużywanego plastiku firma zdecydowała się na zakup gadżetów reklamowych wykonanych z materiałów określanych jako „eko”.

W ramach akcji Wybieraj Świadomie Geotrans zdecydował się na zakup materiałów reklamowych wykonanych z naturalnego korka bez BPA, wosku sojowego oraz z włókien słomy pszenicznej. W ten sposób firma stara się ograniczyć zużycie plastiku zastępując go naturalnymi, biodegradowalnymi materiałami.

Przy wyborze materiałów reklamowych decydującą role odgrywają materiały, z których są wykonane. Geotrans zwraca należytą uwagę na ich pochodzenie oraz certyfikaty. Chcąc wspierać polskich przedsiębiorców i ograniczać ślad węglowy firma decyduje się na współpracę tylko z polskimi dostawcami. Geotrans decyduje się na zakup praktycznych gadżetów, dzięki czemu firma nie generuje dodatkowych plastikowych odpadów. Co więcej produkty, które kupuje firma są najwyższej jakości, dzięki czemu są wykorzystywane przez lata. W ramach praktyki Wybieraj Świadomie firma nie decyduje się na zakup produktów z krótką datą ważności, aby uniknąć marnowania surowców. Wybierane przez Geotrans produkty mogą zostać poddane procesowi recyklingu.

Głównym założeniem Geotrans przy opracowaniu programu Wybieraj Świadomie było ograniczenie ilości zużywanego plastyku. Jako firma działająca w obszarze ochrony środowiska Geotrans ma świadomość tego jak, destrukcyjny wpływ na środowisko ma plastik oraz jakie ilości są wytwarzane, często bez potrzeby. Firma wierzy, że nawet małe zmiany mają znaczenie dlatego decyduje się na świadomy wybór produktów. Wybierane gadżety są nie tylko praktyczne, ale wykonane z naturalnych materiałów, dzięki czemu Geotrans minimalizuje zużycie plastiku w swojej codziennej działalności.